ÇANAKKALE 1915 KÖPRÜSÜNDE BÜYÜK VURGUN!

Maliyet 7 Milyar 145 Milyon TL…Şirket 16 Yıl 2 ay İşletecek, Her Yıl Kasasına 2 Milyar 173 Milyon TL Girecek. Parasını 3 Yılda Çıkartacak, Türkiye Halkına Maliyeti 3 Köprü Parası Olacak.

TÜRK HALKI BÖYLE SOYULUYOR! PEŞKEŞ GİBİ İHALE
CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, yapımı süren ve 18 Mart 2022 tarihinde açılması planlanan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün maliyetine ve günlük araç geçiş garantisini Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na sordu. Gelen yanıtları açıklayan Yavuzyılmaz, hazinenin günlük 45 bin araç geçişini garanti ettiğini, geçiş ücretinin ise KDV hariç 15 Euro (134 TL) olarak belirlendiğini belirterek, “Şirket köprünün maliyetini yaklaşık 3 yılda çıkarıyor. Sözleşmedeki birim fiyatlarla hesaplandığında her yıl şirketin kasasına 2 milyar 173 milyon TL girecek” dedi.

CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, yapımı süren ve 18 Mart 2022 tarihinde açılması planlanan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün maliyetine ve günlük araç geçiş garantisini Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na sordu. Gelen yanıtları açıklayan Yavuzyılmaz, hazinenin günlük 45 bin araç geçişini garanti ettiğini, geçiş ücretinin ise KDV hariç 15 Euro (134 TL) olarak belirlendiğini belirterek, “Şirket köprünün maliyetini yaklaşık 3 yılda çıkarıyor. Sözleşmedeki birim fiyatlarla hesaplandığında her yıl şirketin kasasına 2 milyar 173 milyon TL girecek” dedi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, CHP Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz’ın, Çanakkale’nin Lapseki ve Gelibolu ilçelerini birbirine bağlayacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü’ne ilişkin yönelttiği sorulara yanıt verdi.

“GEÇİŞ ÜCRETİ KDV HARİÇ 15 EURO” Yapımı süren 1915 Çanakkale Köprüsü’nün sözleşmedeki maliyet bedelini soran CHP’li Yavuzyılmaz, “Gelen yanıta göre bu maliyet 7 milyar 145 milyon TL. Sözleşme gereğince 1915 Çanakkale Köprüsü’nde otomobil araç geçiş ücreti 15 Euro + KDV” dedi.

“ŞİRKET KÖPRÜNÜN MALİYETİNİ 3 YILDA ÇIKARIYOR”
Köprünün işletmeye açılacağı tarihten işin devredileceği tarihe kadar geçecek sürede hazinenin her gün 45 bin araç için garantisi verdiğini belirten Yavuzyılmaz, şu bilgileri verdi: “Şirket köprünün maliyetini yaklaşık 3 yılda çıkarıyor. Sözleşmedeki birim fiyatlarla hesaplandığında her yıl şirketin kasasına 2 milyar 173 milyon TL girecek. Sözleşmenin süresi ise 16 yıl 2 ay olarak belirlenmiş. Köprü, Karayolları’na devredilene kadar geçecek olan sürede şirketin kasasına girecek olan parayla en az 3 tane 1915 Çanakkale Köprüsü yapmak mümkün”

“YAZIKTIR, GÜNAHTIR”
Vatandaşların işsizlikle, yoksulluk ve ekonomik krizle yaşam mücadelesi verdiğini ifade eden Yavuzyılmaz, “Bu köprü geçişleri hazine garantileriyle vatandaşımızın sırtına daha fazla yük yükleyip yandaşı zengin etmek yazıktır, günahtır” dedi.

Yapımını Limak – Daelim – SK – Yapı Merkezi Ortak Girişimi tarafından kurulan şirketin yaptığı ve ismi Çanakkale Otoyolu ve Köprüsü İşletme Yatırım A.Ş. olarak yer alan şirket 16 yıl 2 ay işleteceği köprüden 3 köprü parası kazanacak.
20 Eylül 2020 / ÖZGÜR İFADE

Next Post

PROF. DR. PAMPAL: UYUYAN DEV UYANDI!

Paz Eyl 20 , 2020
Büyük İstanbul Depremine YaklaşıyoruzGazi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Süleyman Pampal, İstanbul depremi üzerinde yapılan istatistiki çalışmaların olduğunu, 1999 depreminden sonraki 30 yıl içinde büyük depremin olma olasılığının yüzde 60- 65 olarak belirlendiğini ifade ederek, “1999’dan sonra 21 yıl geçti. Bu yüzde 65 olan ihtimal 70’e çıktı, 75’e […]

Son Yazılar

%d blogcu bunu beğendi: