Coca-Cola ve Pepsi’nin Tahtını Ele Geçiren iki öğrenci

İKİ ÖĞRENCİNİN COLA KRALLIĞI BAŞARI HİKAYESİ
BBC’nin haftalık The Boss dizisi, dünyanın dört bir yanından farklı iş liderlerinin profilini çıkarıyor. Bu hafta alkolsüz içecek şirketi Fritz-Kola’nın kurucu ortağı ve patronu Mirco Wiegert ile konuşuyoruz.

Öğrenciler Mirco Wiegert ve Lorenz Hampl kendi kola şirketlerini kurmaya karar vermişlerdi, ancak bir sorun vardı – gazlı içeceği nasıl yapacakları konusunda hiçbir fikirleri yoktu.

Gençlerin bu uygunsuz gerçeğin onları ertelemesine güvenerek, biraz araştırma yapmaya karar verdiler.

2003 yılında 28 yaşında olan Mirco, “Kola tarifleri ve malzemeleri için Google’da arama yaptık” diyor.

Ne yazık ki, internet bu soruyu cevaplamada pek yardımcı olmadı, bu yüzden kuzey Almanya’daki Hamburglu iki çocukluk arkadaşı bir B planı düşünmek zorunda kaldı.

Kola tarifi geliştirmelerine yardım edip edemeyeceklerini görmek için ülke çapındaki bira fabrikalarına telefon etmeye başladılar ve ardından içeceği şişelediler.

Ancak tüm bira üreticileri Almanya’nın ünlü pilsner’larını ve diğer biralarını yapmakla meşgulken, Mirco “yüzlerce” çıkmaza girdiklerini söylüyor. Aradıkları çoğu kişi, iki gencin neden meşrubat yapıp yapamayacaklarını sorduğu konusunda biraz şaşırmıştı. Ancak sonunda biri evet dedi.

Mirco, “Sonunda Batı Almanya’da küçük bir bira fabrikası bulduk” diyor. “Bira ustası bize ‘Hadi çocuklar, beni ziyaret edin, bir şeyler yapacağız’ dedi.”

O yıl daha sonra Mirco ve Lorenz, ilk 170 Fritz-Kola kasasını sattılar, yaklaşık 4.080 şişe. Başlamak için süpermarketlere ve diğer perakendecilere yaklaşmak yerine bağımsız barları hedeflemeye karar verdiler.

Bu yüzden her biri birer minibüs sürerek, onları doğrudan satmaya çalışmak için Hamburg’da bardan bara gittiler.

Bugün markaları Almanya’da tanınan bir isim ve geçen yıl Alman dükkanlarında sadece Coca-Cola’nın ardından 330 ml cam kola şişelerinin en büyük ikinci satıcısıydı. Nielsen araştırma grubunun rakamları, Fritz-Kola’nın 2019’da bu büyüklükte 71 milyon cam şişe sattığını, Coke’da 74 milyon ve Pepsi’de sadece 337.000 sattığını gösterdi.

Coca-Cola ve Pepsi, çeşitli ebatlarda plastik şişeler ve teneke kutular gibi başka formatlarda çok daha fazla ünite satarken, sadece 17 yıl önce bir öğrenci dairesinden kurulan bir şirket için oldukça büyük bir başarı.

2003 yılında Mirco ve Lorenz, logolarına yüzlerinin bir fotoğrafını uyarlamaya karar verdi. Mirco, bunun boşuna değil, en ucuz seçenek olduğu için olduğunu söylüyor.

İşletmeyi kurmak ve işletmek için toplam 7.000 € (6.300 £; 8.300 $) birikimiyle, farklı bir görüntünün haklarını satın almanın veya ısmarlama bir grafik tasarlamanın çok daha pahalı olacağını söylüyor.

Şu anda 44 yaşında olan Mirco, “Yüzlerimizin güzel görünmesi için 100 € ödedik,” diyor. “Komşumuzdan Photoshop’u oluşturmasını istedik ve marka kaydı için 70 € ödedik ve Fritz-Kola yazı tipimizi oluşturduk. “

Arkadaşlar ayrıca renkli baskı daha pahalı olduğu için siyah beyaz bir etiket seçtiler.

Mirco, markanın adını bulmak için genel halkın seçim yapmasına izin verdiklerini söylüyor. Bir listeye 40 olasılık yazdılar ve bir alışveriş merkezinin dışındaki insanlara sordular. Tipik bir Alman ismi olan Fritz anketi kazandı.

Gerçek sıvıya gelince, kolalarının Coca-Cola ve Pepsi’den farklı bir tada sahip olmasını istediler, bu yüzden daha az şeker kullandılar ve limon suyu eklediler. Ayrıca çok daha fazla kafein eklemeye karar verdiler.

Mirco, “Kolamızı içtiğinizde, tadı biraz daha az tatlı olmalı, ancak kafeine hücum gibi daha fazla itilmeli” diyor. “Bu yüzden kolamıza [pazar liderlerinden] üç kat daha fazla kafein koymaya karar verdik.

ABD haber sitesi Ozy’ye göre Fritz-Kola, 100 ml’de 25 mg kafein içeriyor ve bunun Coke’da 10 mg ve Red Bull’da 32 mg ile karşılaştırıldığını söylüyor.

Mirco, birçok barla başlamak için ürünlerini stoklamakla ilgilenmediğini kabul ediyor. “Pek çok insan o zamanki ana koladan başka bir kola içmeyi veya başka bir kolayı denemeyi hayal edemezdi” diyor.

Barların evet demeye ikna edilmesine yardımcı olmak için ikili, sahiplere ve yöneticilere, satışlardan memnun kalmazlarsa, satılmamış hisse senetlerini tam bir geri ödeme için iade edebileceklerini söyledi.

Mirco, “Neredeyse 7/24 çalıştık ve çok eğlendik” diyor. “Şanslıydık çünkü insanlar kola markamızı sevdiler. Merak ettiler – bu iki öğrenciyi garip bir kola ile gördüler ve” Hadi bir deneyelim “dediler. Ve beğendiler.

“Ama ilk çalışanları işe almak, daha çok bir şirket gibi görünmek hala üç yılımızı aldı. O zamana kadar bir ofisimiz bile yoktu.”

O zamana kadar satışlar ağızdan ağza ve şirketin saygısız reklamlar kullanmasıyla daha hızlı büyümeye başladı ve bu güne kadar devam ediyor. 2017’de ilan panosu reklamları Donald Trump, Vladimir Putin ve Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Erdoğan’ı eleştirerek üç liderin resimlerini “Mensch, wach auf!” (Adam, uyan!).

Kolaları bugün Avrupa’nın her yerinde barlarda ve dükkanlarda satılıyor. Almanya’dan sonra ana pazarlar Hollanda, Polonya, Belçika ve Avusturya’dır.

Pazar araştırma şirketi Euromonitor’dan alkolsüz içecek analisti Linda Lichtmess, Fritz-Cola’nın popüler olduğunu söylüyor çünkü müşteriler bunu özgün olarak görüyor.

“Orijinalliği, normal koladan daha iyi bir tada ve daha yüksek kafein içeriğine sahip bir ürün sunmak isteyen öğrenciler tarafından kurulan bir şirket imajından kaynaklanıyor” diyor.

Şu anda Fritz-Kola, üretimi beş şişeleme tesisine taşıyor. Ve normal kolasına ek olarak, şimdi şekersiz bir versiyonu ve çeşitli meyveli içecekler satıyor. Şirket finansal verilerini yayınlamazken, Forbes dergisi 2018’de firmanın satışlarının 2015’te 7,4 milyon avro olduğunu söyledi.

2016’dan beri Mirco, Hamburg merkezli işletmeyi kendisi yönetiyor, çünkü Lorenz o yıl başka çıkarlar peşinde koşmaya karar verdi. Mirco şu anda hisselerin üçte ikisine sahipken, diğer üçte biri bir dizi yatırımcıya ait.

Mirco, son 17 yıla dönüp baktığımızda, başlangıçta kimsenin onlara inanmadığını söylüyor.

“Sen aptalsın! Dünyanın en büyük markaları ile rekabet ediyorsun” dediler. Ama bizim için bu sadece daha eğlenceli, daha da zorlu bir görevdi.

“Bugün 280 kişiden sorumluyum. Şirketimde yeterince maceraya sahibim, bu yüzden başka bir şey yapmak zorunda değilim, yaptığım işi seviyorum.”
(BBC-Lorelei Mihala)
28 Eylül 2020 / ÖZGÜR İFADE

ozgurifade

Next Post

ARABİSTAN TÜRK MALLARINI BOYKOT EDİYOR AKP REJİMİ SUUDİ MİLLİ GÜNÜNÜ KUTLUYOR

Pts Eyl 28 , 2020
Suudi Arabistan Türk Mallarına Boykot Başlattı.Suudi Arabistan 2 yıldır çeşitli bahanelerle, Türk mallarını limanlarda bekleterek, çürüyecek aşamaya getirerek uyguladığı örtülü kısmi boykotu tam boykota dönüştürüyor. Suudi Arabistan, ithalatçılarına, Türk malı ithalat etmemelerini söylüyor. Uymayacak olanları da ceza-i yaptırımlarla tehdit ediyor. Yaratılan bu korku iklimi sonucu, Suudi Arabistanlı ithalatçılar gönderdikleri yazı […]

Son Yazılar

%d blogcu bunu beğendi: