ZAPATİSTALARDAN MEKTUP VAR

Gezegenin Yıkımı Karşısında, Sabahın Erken Saatlerinde Bir Dağ Yelken Açıyor

Direniş ve isyan ağlarına, Gezegenin her köşesinde direnen tüm dürüst insanlara:
Kız kardeşler, erkek kardeşler;
Biz Maya kökenli Zapatista kökenli halklar size selamlar gönderiyor ve gördüklerimiz, duyduklarımız ve hissettiklerimiz hakkındaki kolektif düşüncemizi sizinle paylaşmak istiyoruz.

Birincisi:
Birbirinden yabancılaşmış milyonlarca insana bölünmüş, bireysel hayatta kalma çabalarında iki katına çıkan, ancak kar arzusunu tatmin etmek için her şeyi yapacak bir sistemin baskısı altında birleşmiş, sosyal olarak hasta bir dünya görüyor ve duyuyoruz. yolu, Dünya gezegeninin varlığıyla doğrudan çelişmektedir.

Bir sistemin bu iğrençliği ve aptalca “ilerleme” ve “modernite” savunması, kendi suç gerçekliğinin duvarına çarpıyor: kadın cinayetleri. Kadın cinayetinin rengi ve milliyeti yoktur; küreseldir. Birinin ten rengi, ırkı, kültürü veya inançları nedeniyle zulüm görmesi, kaybolması veya öldürülmesi saçma ve mantıksızsa, kadın olmanın bir ölüm cezasına veya marjinalleşme hayatı.

Kadın cinayetinin suç mantığı, öngörülebilir bir biçimde yükselen (taciz, fiziksel şiddet, sakatlama ve cinayet) ve yapısal cezasızlıkla desteklenen (“bunu hak etti”, “dövmesi vardı”, “neydi? o saatte dışarı mı çıkıyor? ”“ böyle giyinmiş, ne bekliyordu? ”). Bu, erken kızlıktan yaşlılığa kadar coğrafyalarda, sosyal sınıflarda, ırklarda ve yaşlarda kadınların başına gelir; cinsiyet değişmeyen tek şeydir. Sistem, bu gerçekliğin “gelişme” ve “ilerleme” ile nasıl el ele gittiğini açıklayamaz. Çirkin istatistikler her şeyi söylüyor: Bir toplum ne kadar “gelişmiş” ise, kadınlara yönelik bu gerçek savaşta kurbanların sayısı o kadar yüksek oluyor.

Görünüşe göre “medeniyet” köken halklara şunu söylüyor: “Azgelişmişliğinizin kanıtı, düşük kadın cinayeti oranınızda belirgindir. İşte buyrun, işte mega projeleriniz, trenleriniz, termoelektrik tesisleriniz, madenleriniz, barajlarınız, alışveriş merkezleriniz, ev elektroniği mağazalarınız – televizyon kanalı dahil. Tüketmeyi öğrenin. Bizim gibi ol. Sunduğumuz bu “ilerici” yardımın borcunu geri ödemek için topraklarınız, sularınız, kültürleriniz ve saygınlığınız tam olarak yeterli olmayacak – kadınların hayatına atmanız gerekecek. “

İkincisi:
Ağır şekilde yaralanmış bir doğa gördük ve duyduk ve yine de acısıyla insanlığı en kötüsünün henüz gelmediğine dair uyarıyor. Her “doğal” afet bir sonrakini duyurur ve nedenini rahatlıkla unutur: bir insan sisteminin eylemleri.
Ölüm ve yıkım artık uzaktan, sınırlar, gümrükler ve uluslararası anlaşmalarla sınırlı değil. Dünyanın herhangi bir köşesindeki yıkım, tüm gezegende yankı uyandırıyor.

Üçüncüsü:
Sözde ulus-devletler ve onların duvarları içinde güçlülerin geri çekildiğini ve saklandığını görüyor ve duyuyoruz. Bu imkansız geriye sıçrayışta, faşist milliyetçilikleri, gülünç şovenizmleri ve kulakları sağır eden anlamsız bir pislik selini canlandırıyorlar. Milliyetleri ve ırkları ölüm ve yıkımla dayatılacak üstünlüklere çeviren sahte, boş, aldatıcı tarihlerle beslenen yaklaşan savaşlar için alarm veriyoruz. Çeşitli ülkelerde, mevcut gözetmenler ile onların yerine geçmek isteyenler arasında çıkan anlaşmazlıklar, gerçek patronun, patronun, yöneticinin her yerde aynı olduğu ve paradan başka bir milliyete sahip olmadığı gerçeğini gizler. Bu arada, uluslararası kuruluşlar, müze eserleri gibi zayıflar ve sadece isimler haline gelir … eğer öyleyse.

Bu savaşlardan önceki karanlık ve kargaşada, her türlü yaratıcılık, zeka ve akılcılık izinin saldırıya uğradığını, zulüm gördüğünü ve her taraftan kuşatıldığını duyuyor ve görüyoruz. Eleştirel düşünceyle karşı karşıya kalan güçlü, fanatizmini talep eder ve empoze eder. Sadece fiziksel olmayan bir ölümü ekiyor, geliştiriyor ve hasat ediyorlar; aynı zamanda benzersiz insan evrenselliğimizin yok oluşunu da içerir: tüm ilerlemeleri ve başarılarıyla birlikte zekâ. Yeni ezoterik akımlar, entelektüel modalar veya sahte bilimler olarak gizlenmiş, seküler veya başka türlü yaratılır veya yeniden doğar. Sanat ve bilim, siyasi partizanlığa tabidir.

Dördüncüsü:
Covid-19 salgını sadece insanların kırılganlıklarını değil, aynı zamanda ulusal hükümetlerin ve onların sözde muhalefet gruplarının açgözlülüğünü ve aptallığını da gösterdi. En temel, sağduyu önlemleri, salgının kısa bir süre içinde oynayacağı kumar üzerine atıldı. Salgının zaman çizelgesi uzadıkça sayılar trajedilerin yerini almaya başladı. Ölüm bir istatistik haline geldi, saçma milliyetçiliklerin karanlık bir yarışmasında günlük skandalların ve açıklamaların gürültüsünün ortasında kayboldu, vuruş ortalamaları ve kazanılan koşular gibi yüzdelerle oynayarak hangi takımın veya ulusun daha iyi veya daha kötü olduğuna karar verdi.

Stratejimizin ne olduğu ve ne olduğu ile ilgili ayrıntılar uygun bir zamanda analiz edilecektir. Şimdilik, vücudumuzda nabız gibi atan yaşamla birlikte, tahminimizde (ki bu yanlış olabilir), tehdidi bireysel bir mesele olarak değil, bir topluluk olarak ele alma ve birincil çabalarımızı önlemeye yöneltme yaklaşımımızın olduğunu söyleyebiliriz bu bizi Zapatista halkları olarak şimdi söyleyecek bir konuma getirdi: işte buradayız, direniyoruz, yaşıyoruz ve mücadele ediyoruz.

Şimdi, dünyanın her yerinde, büyük sermaye insanları tüketici rollerine devam etmeleri için sokaklara geri döndürmeyi amaçlıyor. Sermayeyi ilgilendiren, piyasanın sorunları, meta tüketiminin uyuşuk oranıdır.

Evet, sokağa geri dönmemiz gerekiyor, ama mücadele etmeliyiz. Daha önce de söylediğimiz gibi, yaşam ve yaşam mücadelesi bireysel bir mesele değil, kolektif bir meseledir. Şimdi bunun ulusal değil küresel bir sorun olduğunu görüyoruz.
Bu satırlar boyunca pek çok şey görüyor ve duyuyoruz ve onları çok düşündük. Ama sadece bu değil …

Beşincisi:
Susturulduğunda veya unutulduğunda bile, sistemin çöküşe doğru aceleci hızını takip etmeyi reddeden insanlığın hayati göstergeleri olmaktan çıkmayan direniş ve isyanları da duyduk ve gördük. Ölümcül ilerleme treni, uçurumun kenarına doğru kusursuz bir kibirle ilerliyor, kondüktör aslında treni kullandıklarına inanıp, uçuruma doğru rayların hapishanesini takip eden sistemin başka bir çalışanı olduklarını unutuyor.

Bunlar, neoliberaller ve neo-muhafazakarlar arasında bölünmüş bu dünyalardaki en yıkıcı neden için mücadele ederken bizden alınanları hatırlayan direnişler ve isyanlardır – kim düşünebilirdi ki? Bu direnişler ve isyanlar – her biri kendi yöntemine, zamanına ve coğrafyasına göre – çeşitli ulusal hükümetlere inançla çözüm bulunamayacağını, sınırlar tarafından korunan, bayraklar ve farklı diller giymiş olduğunu anlıyor. Bunlar, Zapatistalara, çözümlerin aşağıda, dünyanın bodrum katlarında ve köşelerinde bulunabileceğini, hükümet salonlarında veya büyük şirketlerin bürolarında değil, olduğunu öğreten direnişler ve isyanlardır. Bize gösteren direnişler ve isyanlar, üsttekiler köprüleri yıkıp sınırları kapatırsa, o zaman birbirimizi bulmak için nehirlerde ve okyanuslarda gezinmemiz gerekecek. Bize tedavinin, eğer varsa, küresel olduğunu gösteriyorlar; toprağın rengi, sokaklarda yaşayan ve ölen eserin rengi ve barrios , okyanuslar ve gökyüzü, tepeler ve vadiler – tıpkı orijinal mısır gibi, birçok rengi, tonu ve sesi vardır.

Tüm bunları ve daha fazlasını gördük ve duyduk. Kendimizi olduğumuz gibi gördük ve duyduk: sayılmayan bir sayı. Çünkü hayat sayılmaz – satmaz, haber yapmaz, istatistiklere girmez, anketlerde rekabet etmez, sosyal medyada takipçisi yoktur, hayır yanıt, siyasi sermayeyi, parti sadakatini veya trend bir skandalı temsil etmiyor. Küçük, küçük bir grup orijinal halkın, yerli halkın yaşaması, yani mücadele etmesi kimin umurunda?

Çünkü yaşadığımız ortaya çıktı. Paramiliter güçlere, salgınlara, mega projelere, yalanlara, iftiralara ve unutulmaya rağmen yaşıyoruz. Ve bununla mücadele ediyoruz demek istiyoruz.

Bizim düşündüğümüz de bu, mücadele etmeye, yani yaşamaya devam edeceğiz. Bu yıllar içinde aldığımız, kendi ülkemizdeki ve dünyadaki insanların kardeşçe kucaklaşmasını düşünüyoruz. Buradaki hayat direnirse ve hatta her şeye rağmen gelişirse, mesafelere, bürokrasiye, sınırlara, dil ve kültür farklılıklarına meydan okuyan tüm insanlara teşekkür ederiz diye düşünüyoruz. Onlara teşekkür etmek istiyoruz: Bizimle birlikte olmak için takvimlerle ve coğrafyalarla yüzleşen ve onları yenen erkekler, kadınlar ve diğerleri – ama hepsinden önemlisi kadınlar -.

Güneydoğu Meksika dağlarında, dünyadaki tüm dünyalar kalplerimizde bir dinleyici buldu ve bulmaya devam ediyor. Sözleri ve eylemleri, seleflerimizin mücadelelerinin sadece bir devamı olan direnişimizi ve isyanımızı besledi.

Sanat ve bilim yolunda yürüyen insanlar, uzaktan bile bizi kucaklamanın ve cesaretlendirmenin bir yolunu buldular. Daha önce yaşadığımız ölüm ve sefaleti ve hayatın haysiyetini her zaman bildiren bourgie olan ve olmayan gazeteciler vardı. Bizim için büyük anlam ifade eden belki de onlar için küçük jestler aracılığıyla, bizim tarafımızda olan ve olmaya devam eden tüm mesleklerden ve esnaftan insanlar oldu.

Bunlar kolektif kalbimizdeki düşüncelerdir ve aynı zamanda biz Zapatistaların [ nosotralar, nosotroslar , nosotroalar] , coğrafi olarak yakın ve uzak olanlar için bu dünyaların dinleyen kulağını, sözünü ve mevcudiyetine karşılık verdiğimiz zamanın geldiğini düşünüyoruz. .

Altıncısı:
Şuna karar verdik: Kalplerimizin yeniden dans etme, seslerinin ve ritimlerinin yas ve boyun eğme vaktidir. Böylece, çeşitli Zapatista delegasyonları, erkekler, kadınlar ve dünyamızın rengi olan diğerleri, uzak diyarlara, okyanuslara ve gökyüzüne yürüyerek ya da yelken açarak, farklılık, üstünlük ya da saldırı peşinde değil, dünyaya çıkacaklar. çok daha az acıma ya da özür, ama bizi eşit yapan şeyi bulmak.

Farklı tenimizi, farklı yaşam tarzımızı, farklı dillerimizi ve renklerimizi birleştiren sadece insanlığımız değildir. Aynı zamanda ve her şeyden önce, ilk kadının kucağından, ilk kadının kucağından, görünüşte uzak bir Afrika’da tür olarak paylaştığımız ortak rüyadır, ilkimize rehberlik eden özgürlük arayışına koyuluruz. adımları ve bugün yoluna devam eden.

Bu gezegensel yolculuktaki ilk kaderimiz Avrupa kıtası olacak.
Zapatista delegasyonları esas olarak kadınlar tarafından oluşturulacak. Sadece daha önceki uluslararası toplantılarda aldıkları kucaklamaya karşılık vermek istedikleri için değil, aynı zamanda Zapatista erkeklerine bizim olduğumuz şey olduğumuzu ve olmadığımız şey olmadığımızı açıkça ortaya koymak için. Onlar için ve onlarla birlikte.

Sanatı ve bilimleri ufku olarak tutanların çabası, yolculuğumuza uzaktan eşlik etmeye; bilimde ve sanatta sadece insanlığın hayatta kalma olasılığının değil, aynı zamanda yeni bir dünyanın doğuşunun da yattığı fikrini yaymamıza yardımcı olmaya davet ediyoruz.

Mesleği, çabası ve ufku olarak sanat ve bilime sahip olanları, yolculuğumuza uzaktan eşlik etmeye; bilimde ve sanatta sadece insanlığın hayatta kalma olasılığının değil, aynı zamanda yeni bir dünyanın doğuşunun da yattığı fikrini yaymamıza yardımcı olmaya davet ediyoruz.

Özetle, 2021 Nisan’ında Avrupa’ya gidiyoruz.
Tarih ve saat? Henüz bilmiyoruz.
Bu bizim sözümüz.
Güçlü trenler karşısında, kanolarımız,
Termoelektrik santraller karşısında, Zapatista kadınları tüm dünyada mücadele eden kadınları küçük ışıklarımız,
Duvarlar ve sınırlar karşısında, kolektif dayanışmamız,
Büyük sermaye karşısında, ortak bir mısır tarlası,
Biz Zapatistalar, direniş ve isyan virüsünün taşıyıcılarıyız.
Bu nedenle, beş kıtaya gideceğiz.
Gezegenin yıkımı karşısında, sabahın erken saatlerinde bir dağ yelken açıyor.
Meksika Güneydoğu dağlarından
Tüm Zapatista kadınları, erkekleri ve diğerleri adına,
Subcomandante Insurgente Moisés
Mexico, Ekim 2020
Not: Evet, bu altıncı bölüm ve bizim yolculuğumuz gibi ters sırayla gidecek. Yani, beşinci bölüm gelecek, sonra dördüncü, sonra üçüncü, ardından ikinci ve birinciyle bitecek. (loveandragemedia)
14 Ekim 2020 / ÖZGÜR İFADE

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ozgurifade

Next Post

ABD'DEN AY HAMLESİ!…AY ANLAŞMASINA 8 ÜLKE İMZA ATTI

Çar Eki 14 , 2020
‘Ay’ anlaşması! İmzalar atıldıABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi’nin (NASA) uzay boşluğunun barışçıl kullanımı için kurallar belirleyecek ve Ay yüzeyindeki davranışları yönetecek Artemis anlaşmasına 8 ülkenin imza attığı duyuruldu. Artemis programının bir parçası olarak Ay ve çevresinde uluslararası işbirliği, bugün NASA ve birkaç ortak ülke arasında Artemis Anlaşmalarının imzalanmasıyla bir […]