Ana Sayfa Dünya, Gündem, Teknoloji 20 Eylül 2020

ABD GELECEĞİN SAVAŞÇISINI GİZLİCE TEST ETTİ

Amerika Geleceğin Savaşçısını FX’i Gizlice Test Etti.Altıncı nesil bir Amerikan savaş uçağının tam boyutlu bir prototipi ilk…

Amerika Geleceğin Savaşçısını FX’i Gizlice Test Etti.
Altıncı nesil bir Amerikan savaş uçağının tam boyutlu bir prototipi ilk kez havalandı. Hava Kuvvetleri’nin tedarik, teknoloji ve lojistik başkan yardımcısı Will Roper gazetecilere verdiği demeçte, otomobil sıkı bir gizlilik içinde test edildi. Test sitesindeki hiçbir ayrıntı ve fotoğraf henüz herkese açık değil. Pentagon, yeni uçağın tüm potansiyel rakiplerini geride bırakacağına inanıyor.

Amerikan “geleceğin savaşçısı” programı hakkında bilinenler
Kasım 2016’dan beri Amerika Birleşik Devletleri’nde iddialı Penetrating Counter Air projesi üzerinde çalışıyorlar. Bu, uzun bir uçuş menzili, gizli teknolojiler, yüksek manevra kabiliyeti ve uzun süre süpersonik olarak çalışabilme becerisine sahip temelde yeni bir savaş platformunun yaratılmasını öngören küresel Yeni Nesil Hava Hakimiyeti programının bir parçasıdır.

Pentagon, bir savaş durumunda FX olarak adlandırılan yeni aracın, yakınlarda Amerikan üslerinin bulunmadığı Çin sınırlarında savaş görevleri gerçekleştirebileceğini ve ayrıca yakıt ikmali yapmadan hava savunmasını kırmak için bombardıman uçaklarına düşman bölgesinin derinliklerine kadar eşlik edebileceğini bildirdi.

Uçağın yüksek ve alçak frekanslı radarlara tamamen görünmez olacağı ve beşinci nesil F-22 avcı uçağından çok daha fazla silah alacağı iddia edildi. Analistler, gelecek vaat eden kompleksin boyut olarak bir bombardıman uçağına göre daha düşük olmayacağını hemen varsaydılar. Ayrıca arabanın lazer silahları almasının muhtemel olduğu da kaydedildi.

Savaşçı FX
2018’de Pentagon, bilgisayar simülasyonlu FX’in bir videosunu yayınladı. Tipik bir hayalet uçak: pürüzsüz dış hatları ve minimum keskin kenarları olan kuyruksuz bir uçak.
Planör, yüksek bir kanat ve altta bir çift motor naseli bulunan entegre bir devre üzerine inşa edilmiştir. Santral, termal enerji emisyonunu azaltan düz nozullu iki turbojet motordan oluşmaktadır. Camlı kokpite bakıldığında, Pentagon insanlı bir versiyon gösterdi, ancak birçok uzman altıncı nesil avcının insansız olması gerektiği konusunda hemfikir.

Bir yılda inşa edildi
Yeni uçağın bu videodaki konsepte benzer olup olmayacağı ise hala bir muamma. Defence News ile yaptığı röportajda Will Roper, sözlerini çok fazla ağzından kaçırmamak için dikkatlice seçti. Ancak, gelecek vaat eden bir makinenin ilk testlerinin görgü tanıkları üzerinde güçlü bir izlenim bıraktığını gizlemedi.

Yetkili, “Zaten tam ölçekli bir prototip oluşturduk ve tam teşekküllü bir gösteri uçuşu gerçekleştirdik, olası tüm rekorları kırdık,” dedi. “Yeni nesil uçakların üretimine başlamaya hazırız. Herhangi bir tasarım özelliğini veya uygulanan teknolojiyi açıklamayacağım, çünkü şimdi önemi yok. “.
Geliştiricilerin uçağın sanal modelini tamamlaması ve test etmesi, tam ölçekli bir prototip oluşturması ve yerleşik sistemlerin çoğuyla havaya kaldırması yalnızca bir yıl sürdü. Roper, ilk üretim savaşçılarının yakın gelecekte Hava Kuvvetleri’ne teslim edileceğini göz ardı etmiyor.

ABD Hava Kuvvetleri Başkan Yardımcısı da tek bir yeni nesil uçağın olmayabileceğini kaydetti. En son dijital üretim ve geliştirme yöntemleri, gelecek vaat eden bir makinenin tüm yapım ve test döngüsünü bir bilgisayarda simüle etmeyi mümkün kılar, bu da onun yaratılmasını ciddi şekilde hızlandırabileceği anlamına gelir.
Yetkiliye göre, bu, ABD Hava Kuvvetlerinin yeni uçakları daha sık benimsemesine izin verecek – 1950’lerde, Pentagon’un yıl boyunca altı üreticiden altı savaş uçağı satın aldığı gibi.

Daha farklı uçaklar
Roper, “Bir tür uçak inşa etmek pek makul değil,” diyor. – Dijital mühendislik, farklı seçeneklerin geliştirilmesi için geniş fırsatlar sunuyor. Asıl önemli olan, tüm filonun birleşmesini sağlamaktır. Yani, ortak yardımcı ekipman, kokpit konfigürasyonları, arayüzler, tek bir mimari yaratmak. Pentagon, sürekli olarak sonuca varacak. gelecek vaat eden makineler için birkaç tedarikçiyle sözleşme yapıyor, yaklaşık her sekiz yılda bir yeni bir tasarım seçip onu üretime koyuyoruz. “

Bu aynı anda birkaç sorunu çözer. Birincisi, teknolojinin gelişimi sabit durmuyor ve bugün bir atılım olan yarın olağandır. Sürekli yeni tip uçak üretimi, bunlara savunma kompleksinin herhangi bir yeniliğini uygulamayı ve her zaman hizmette süper modern ekipmanlara sahip olmayı mümkün kılacaktır. İkincisi, bugün Pentagon’un bütçesinden aslan payı, hizmetteki uçakların onarımı ve modernizasyonu için harcanmaktadır. Onları savaşa hazır durumda tutmanın maliyeti, 15 yıllık operasyondan sonra keskin bir şekilde artmaktadır. Roper, daha az dayanıklı uçaklar yapmanın ve bu sürenin ardından iptal etmenin daha karlı olduğuna inanıyor.

Üçüncüsü, Hava Kuvvetleri farklı yeteneklere sahip uçaklar alacak. Örneğin, bir seçenek lazer silahlarla, ikincisi hipersonik füzelerle, üçüncüsü en modern sensörlerle ve dördüncüsü insansız. Roper, uçak filosunun sürekli yenilenmesinin, neyle uğraşmaları gerektiğini bilmeyen Rusya ve Çin’e karşı ciddi bir avantaj sağlayacağını vurguladı.

Yetkili, geçen yıl “Düşman onlar hakkında hiçbir şey bilmiyor, yalnızca birkaç yıl arayla F-200, F-201, F-202 savaşçılarımız var” dedi. zaten hizmette. Savaşa tam olarak neyi atacağımızı, neleri geliştirdiğimizi, yeni makineyi nasıl silahlandırdığımızı ve ona nasıl direneceğimizi yalnızca tahmin edebilir. “

Diğer “altıncı”
Almanya, Fransa ve İspanya da Future Combat Air System programı kapsamında ortaklaşa bir uçak oluşturmayı planlıyor. İlk uçuşun 2040’tan erken olmaması bekleniyor. Yapay zeka sistemi sayesinde pilot, savaşı kendi başına yürütebilecek veya köle dronları kokpitten kontrol edebilecek.

2018’de İngiltere, Tempest (“The Tempest”) adında yeni nesil avcı uçağının kavramsal bir modelini sundu. Tempest’in ilk uçuşunun otuzlu yaşların ortalarında yapılması planlanıyor. Bu makine aynı zamanda yapay zeka ve derin öğrenme prensiplerini kullanır. Yeni fiziksel ilkelere dayalı silahlar ve artırılmış itme gücüne sahip uyarlanabilir bir çevrim motoru, genişletilmiş çalışma modları ve azaltılmış yakıt tüketimi özel olarak geliştirilecektir. İsveçliler ve İtalyanlar programa 2019’da katıldı.

Altıncı nesil avcı uçağı ve Rusya üzerinde çalışıyor. Haziran 2016’da, United Aircraft Building Corporation’ın Askeri Havacılık Programları Müdürlüğü başkanı Vladimir Mihaylov, gelecek vaat eden makinenin hipersonik hız, süper manevra kabiliyeti, çok yönlülük ve gizli teknoloji alacağını açıkladı. Temel versiyonda uçağın insansız olacağı veya daha çok isteğe bağlı olarak insanlı olacağı bilinmektedir. Hem yerden hem de kokpitten çalıştırılabilir. (RIA Novosti, Andrey Kots)
21 Eylül 2020 / ÖZGÜR İFADE

Google News XX Sitesi


Tema Tasarım |