Ana Sayfa Gündem, Sağlık 4 Haziran 2020

DİYABETLE MÜCADELEDE GLİSEMİK GIDALAR

DİYABETLE MÜCADELEDE GLİSEMİK GIDALAR Kan Şekeri Seviyenizi Düşürmek İçin Düşük Glisemik Gıdalar Herkes iyi bir şekerli veya…

DİYABETLE MÜCADELEDE GLİSEMİK GIDALAR

Kan Şekeri Seviyenizi Düşürmek İçin Düşük Glisemik Gıdalar

Herkes iyi bir şekerli veya karbonhidrat yüklü tedaviyi sever, ancak diyabet veya hatta prediyabet hastasıysanız, diyetinizi yönetmek önemlidir, böylece kan şekeri seviyenizi tehlikeli bir yere itmezsiniz. Prediyabet teşhisi konmuşsa, iyi haber, diyetin durumu tersine çevirmek için önemli ölçüde yardımcı olabileceğidir.

Öte yandan, diyabetikseniz, vücudunuzun kan şekeri seviyelerini kontrol etmek için ilaç büyük olasılıkla gereklidir.

Kan şekerini düşürebilecek yiyecek, bitki veya takviye yoktur, ancak diyabet diyeti için iyi olan bazı yiyecekler vardır, çünkü tüketildiklerinde kan şekerini yükseltmezler. Neyse ki, bunların hangi gıdalar olduğunu belirlemenin kolay bir yolu var.

Belirli bir yiyeceğin kan şekerini ne kadar artırdığını yöneten ölçeğe glisemik indeks denir. Glisemik indeksi düşük olan yiyecekler kan şekerini izleyen insanlar için idealdir. 11 düşük glisemik yiyeceğin bir listesini topladık ve düşündüğünüze rağmen, hepsi kendinizi yemeye zorlamak zorunda kalmayacağınız lezzetli seçimlerdir. # 4 ve # 7 gibi bazıları bile tatlıdır!

1. Avokado

Medyada avokadoların “iyi yağ” ı temsil ettiği, ancak bunun gerçekte ne anlama geldiğiyle ilgili çok az açıklama olduğu hakkında çok fazla konuşma yapıldı. Avakadodaki yağlar öncelikle çoklu doymamış yağ asitleri (PUFA’lar) ve tekli doymamış yağ asitleridir (MUFA’lar), bu da insülin duyarlılığını artırabilir, kan basıncını iyileştirebilir, iltihabı azaltabilir ve yemekten sonra tokluk hissini artırabilir. Avokado, araştırmacıların metabolik sendrom geliştirme riskinizi azaltabileceğine inandıkları düşük bir glisemik besindir, bu da diyabetlere yol açabilecek bir grup risk faktörü için bir isimdir. Dik fiyat etiketi dışında, her gün avokado tadını çıkarmamak için bir neden yok .

2. Omega-3 Yağ Asitli Balıklar

Protein, hücrelerimizin en önemli yapı taşlarından biridir. Vücudun kendini korumasına ve onarmasına izin verir, ancak kan şekeri seviyelerini etkilemez. Protein ayrıca karbonhidratlı yemeklerden çok daha fazla doyurucu ve tatmin edicidir, bu nedenle kan şekerini yönetmeye yardımcı olur, çünkü atıştırmalık isteği azalır. Balıklar, omega-3 yağ asitleri eklenmiş harika bir protein kaynağıdır. Bu, balıkların diyabet diyeti için ideal bir protein olmasını sağlar, çünkü omega-3 yağ asitlerinin, insülin duyarlılığını artıran ve tam şişmiş diyabet gelişme riskini azaltan adiponektin adı verilen bir hormon seviyesini arttırdığı bulunmuştur . Omega-3’ler için en iyi balık türleri arasında somon, albacore ton balığı, uskumru, alabalık ve pisi balığı bulunur.

3. Sarımsak

Sarımsak çok iyi yaşam baharat olarak kabul edilebilir. Çok lezzetlidir, ancak karbonhidrat içermez, bu nedenle glisemik indekste hiç yoktur. Sen edebilirsiniz fazla sarımsak olarak kullanmak Eğer kan şekeri bir tümsek endişelenmeden lezzet yemek istediğimiz kadar. Aslında, sarımsak açlık kan şekerini düşürdüğü bulunmuştur. Çalışmalar, soğanların kan şekeri üzerinde benzer bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir, muhtemelen hem sarımsak hem de soğan , onlara farklı tat ve koku veren allisin adı verilen bir bileşik içerdiğinden .

4. Vişne

Meyve doğal şeker içerir ve kan şekerinizi yükseltir, ancak bazı meyveler glisemik indekste hala düşük puan alır ve diyabet diyetinde güvenle yenebilir. Vişne harika bir örnektir. Hem diyabet hem de obeziteye karşı koruduğu bulunan antosiyanin adı verilen bir bileşik içerirler. Vişne de nispeten düşük bir GI skoruna sahiptir. Sadece greyfurt puanları daha düşüktür , bu nedenle bu meyvelerin her ikisi de daha tatlı muz, armut ve elma yerine harika bir alternatif olabilir.

5. Yapraklı Yeşiller

Muhtemelen bunun olacağını biliyordun. Hastalık ne olursa olsun, her zaman yapraklı yeşilliklerimizi yemeye teşvik ediyoruz . Çünkü marul, ıspanak, tasmalar, lahana, İsviçre pazı ve şalgam yeşillikleri, lif ve kritik besin maddelerinde yüksektir. Özellikle magnezyum ve A vitamini, kan şekerini düşürmeye yardımcı olabilir. Günde 1.35 porsiyon yönetebiliyorsanız, tip 2 diyabet geliştirme riskinde% 14 azalma elde edersiniz.

6. Chia Tohumları

Chia tohumları , çok miktarda lif ve sağlıklı yağ, antioksidanlar, omega-3 yağ asitleri ve kalsiyum gibi etkileyici bir beslenme paketini temsil eder . Araştırmalar, chia tohumlarını düzenli olarak yemenin, her ikisi de çok yükseldiklerinde tehlikeli olan LDL kolesterol ve trigliserit seviyenizi düşürebileceğini göstermiştir. Chia tohumları, GI skoru 1 olduğu için kan şekerinizi en azından rahatsız etmez.

7. Yaban Mersini ve Böğürtlen

İşte sabırsızlıkla bekleyebileceğiniz başka bir tatlı tedavi. Yaban mersini ve böğürtlen, glisemik indekste ekşi kirazlardan biraz daha yüksektir, ancak hala GI skorları yaklaşık 40 olan düşük glisemik yiyecekler aralığındadır. Bu meyveler lif bakımından da zengindir ve kan şekeri artışını önlemek için bu önemli antosiyaninleri içerir . Özel bir çalışma, smoothie’lere yabanmersini eklemenin, insülin direnci olan insanlarda insülin duyarlılığını artırabildiğini buldu.

8. Badem ve Diğer Fındık

Farklı fındık çeşitlerinin farklı GI skorları vardır, ancak çoğu hala düşük glisemik gıda olarak kabul edilir. Badem (GI skoru 0 olan), diyabet diyeti için özellikle iyidir , çünkü yemekten sonra kan şekerini düzenledikleri ve ani artışları sınırladıkları bulunmuştur. Aslında, çalışmalar günde 2 ons badem yiyen insanların daha düşük açlık glikoz ve insülin seviyelerine sahip olduğunu göstermiştir. Badem ayrıca prediyabetiklerde insülin duyarlılığını artırabilir. Bu arada, en yüksek GI skoruna sahip somun, 22’de kaju.

9. Kepekli Tahıllar

Kan şekeri konusunda endişeleriniz varsa, karbonhidratlarınızı dikkatlice seçmeniz gerekir. Bunun yol gösterici ilkelerinden biri daima rafine edilmiş tahıllar üzerinde tam tahıl tüketmektir. İkincisi o kadar kapsamlı bir şekilde işlenmiştir ki, hemen hemen tüm besin değerleri elimine edilir. Öte yandan, kepekli tahıllar çok daha fazla lif, besin ve fitokimyasal (bitkilerde bulunan doğal olarak bulunan kimyasallar) içerir. Tam tahıllı ekmek, glisemik indekste 51 civarındadır, bu nedenle hala ılımlılıkta en iyi yenen bir şeydir.

10. Yumurta

Yumurtalar, kolesterol içeriğinden dolayı biraz sivilceli bir üne sahipler, ancak çalışmalar yumurta yemenin aslında kötü kolesterol sayılarını yükseltmediğini kanıtladı. Diyabetli veya prediyabetli insanlar için, yumurtalar protein yüklü ve glisemik indeks skoru 0 olduğu için fantastik bir sağlıklı elyaftır.

11. Kahve

Harika haber, kahve severler! Kahve alımınızı günde bir fincan kadar çarparsanız aslında daha sağlıklı olabilirsiniz . Tabii ki, bu zaten ne kadar içtiğinize bağlıdır, ancak bazı çalışmalar, kafeinli veya kafeinsiz olsun, daha fazla kahve içmenin , tip 2 diyabet riskinizi % 10’dan fazla azaltabileceğini göstermektedir .

Demlemenize bir ton şeker veya krema eklemediğiniz sürece, kahve tutmak konusunda iyi hissedebileceğiniz bir alışkanlıktır.

SONUÇ:

Diyabeti yönetmek, prediyabeti tersine çevirmek veya gelişme riskinizi azaltmak için, diyetinizin glisemik indeksi düşük olan gıdalar açısından zengin olduğundan emin olmak önemlidir. Genel olarak, gıdalar 55 puan daha düşükse düşük glisemik olarak kabul edilir. Bu indeksin karbonhidrat içeren gıdaları derecelendirdiğini unutmayın, bu nedenle 0 puan alan birçok seçenek vardır.

Yine de, karbonhidratlar günlük diyetimizin önemli bir parçasıdır çünkü enerji için hazır yakıt sağlarlar. Düşük GI diyetinin amacı, kan akışınızda fazladan şeker kalmadan gün boyunca güç sağlamak için yeterli enerjiye sahip olacak şekilde karbonhidrat tüketiminizi hafifletmek olmalıdır. Yürümek için iyi bir çizgi olabilir, ancak listemizdeki 11 yiyecek, endişelenmeden yiyebileceğiniz sağlıklı seçimlerdir. http://hhdresearch.org

04 Haziran 2020 / ÖZGÜR İFADE

Makaleyi beğendiyseniz,

aşağıdaki sağlık makaleleri de ilginizi çekecektir.

http://ozgurifade.com.tr/dunyanin-en-besleyici-100-gidasi/
http://ozgurifade.com.tr/bagisiklik-sistemini-guclendiren-18-super-gida/
http://ozgurifade.com.tr/beynimiz-icin-zararli-10-gida/
Google News XX Sitesi


Tema Tasarım |