Ana Sayfa Gündem, Kültür, Magazin 15 Aralık 2020

MEB’DEN İSKOÇ GLASGOW ÜNİVERSİTESİNE 105 BİN POUND HİBE

MEB’DEN İSKOÇ GLASGOW ÜNİVERSİTESİNE 105 BİN POUND HİBEMilli Eğitim Bakanlığı’nın İşkoçya’daki Glasgow Üniversitesi’nde Türk musikisinin din eğitimi…

MEB’DEN İSKOÇ GLASGOW ÜNİVERSİTESİNE 105 BİN POUND HİBE
Milli Eğitim Bakanlığı’nın İşkoçya’daki Glasgow Üniversitesi’nde Türk musikisinin din eğitimi üzerine etkilerini araştıran Yusuf Ziya Öğretici adlı kişiye 105 bin pound (Milyon Türk lirasını aşıyor) hibe ettiği ortaya çıktı.

Glasgow Üniversitesi’nin sitesine girildiğinde açıkça görülen hibe bir sosyal medya kullanıcısının paylaşımıyla ortaya çıktı.Üniversitesinin sitesine girildiğinde de aynı ekrana ulaşılabiliyor. 105 bin pound yapılan çalışmanın isminin

‘Etkin Din Eğitimi Bağlamında Türk Musikisi üzerine Duygusal Tepkinin İncelenmesi’ olduğu görülüyor.
Araştırma özetinden projenin amacı; öğrencilerin Türk müziğine olan duygusal tepkilerini anlamak ve din eğitiminde müzik kullanımına ilişkin mevcut durumu ve gelecekteki fırsatları değerlendirmek olarak açıklanmış…

University of Glasgow sitesinde konuyla ilgili paylaşım şöyle:
”EĞİTİM FAKÜLTESİ
YUSUF ÖĞRETİCİ
y.ogretici.1@research.gla.ac.uk
Araştırma başlığı: Etkili Din Eğitimi Bağlamında Türk Müziğine Duygusal Tepkinin İncelenmesi
Araştırma Özeti

ETKİLİ DİN EĞİTİMİ BAĞLAMINDA TÜRK MÜZİĞİNE DUYGUSAL TEPKİNİN İNCELENMESİ
Amaç:
Bu araştırma eleştirel olarak belirli bir Türk müziğinden etkilenebilecek duygulara, bu müziğin din eğitimi dersinde değerleri ifade etmek ve ruh hallerini yakalamak için kullanılabileceği anlayışına odaklanacaktır.

Bu nedenle araştırmanın amacı iki adımda sunulmuştur:
öğrencilerin Türk müziğine olan duygusal tepkilerini anlamak,
din eğitiminde müzik kullanımına ilişkin mevcut durumu ve gelecekteki fırsatları değerlendirmek.

Araştırma sorusu:
Yukarıda belirtilen amaçlar için, araştırmacının doktora projesi Türkiye ve İskoçya’daki durumu analiz etmek için tasarlanmıştır. Projenin bu ülkeleri kapsamasının nedeni, her ikisinin de din eğitiminin devlet tarafından finanse edilmesi anlamında benzer din eğitimi perspektiflerine sahip olmasıdır. Aradaki fark, Türkiye’de zorunlu din eğitimi dersi varken İskoç sistemi Katolik mezhep okullarına sahip olmasıdır. Daha sonra araştırma soruları (i) ‘Türkiye ve İskoçya’daki öğrenciler Türk müziğine duygusal olarak nasıl tepki veriyor?’ ve (ii) ‘Türkiye’den ve İskoçya’dan din eğitimi uzmanları müziğin din eğitimindeki yerini nasıl değerlendiriyor?’.

Yayınlar:
DERGİ MAKALELERİ:
Ogretici, YZ, 2018. Maneviyatın öznel yaşamının ve etkisinin araştırılması. Eğitim Bilimi ( Özel Sayı: Seküler Çağda Eğitim ve Din ). V.8: 4, 212. doi: 10.3390 / educsci8040212

Süpervizörler:
Profesör Robert Davis
Leonardo Franchi

Hibeler:
YLSY-2013
MEB- Milli Eğitim Bakanlığı / TÜRKİYE (Ankara)
2015-08-2021-06 (105.000 £)”


16 Aralık 2020 / ÖZGÜR İFADE

Google News XX Sitesi


Tema Tasarım |