Ana Sayfa Gündem, Sağlık 22 Ocak 2021

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİREN 18 SÜPER GIDA

Turunçgiller,Biber,Brokoli,Sarımsak,Zencefil,Ispanak,Yoğurt,Badem,Zerdeçal,Yeşil çay,Papaya,Kivi,Kümes hayvanları,Ay çekirdeği, Kabuklu deniz hayvanı ve illa ki kırmızı renkli besinler bağışıklık sitemini güçlendiren vitaminleri…

Turunçgiller,Biber,Brokoli,Sarımsak,Zencefil,Ispanak,Yoğurt,Badem,Zerdeçal,Yeşil çay,Papaya,Kivi,Kümes hayvanları,Ay çekirdeği, Kabuklu deniz hayvanı ve illa ki kırmızı renkli besinler bağışıklık sitemini güçlendiren vitaminleri barındırır.

Bağışıklık sistemi güçlendiricileri

Vücudunuzu belirli yiyeceklerle beslemek bağışıklık sisteminizi güçlü tutmanıza yardımcı olabilir. Kış soğuk algınlığı ve gripten korunmanın yollarını arıyorsanız, ilk adımınız yerel marketinizi ziyaret etmek olmalıdır. Yemeklerinizi bu 18 güçlü bağışıklık sistemi güçlendiricisini içerecek şekilde planlayın .

1. NARENCİYE

Çoğu insan üşüttükten sonra C vitaminine döner. Çünkü bağışıklık sisteminizi geliştirmenize yardımcı olur. C vitamininin beyaz kan hücrelerinin üretimini arttırdığı düşünülmektedir . Bunlar enfeksiyonlarla savaşmanın anahtarıdır.

Popüler narenciye şunları içerir: greyfurt,portakal,mandalina,Limonlar,misket limonu,clementines

Vücudunuz onu üretmediği veya saklamadığı için, sağlığı devam ettirmek için günlük C vitaminine ihtiyacınız vardır. Neredeyse tüm turunçgiller C vitamini bakımından yüksektir. Aralarından seçim yapabileceğiniz çeşitli çeşitlerle, bu vitaminin herhangi bir yemeğe sıkılması kolaydır.

2. KIRMIZI BİBER

Turunçgillerin herhangi bir meyve veya sebzenin en fazla C vitaminine sahip olduğunu düşünüyorsanız, tekrar düşünün. Ons için ons, kırmızı biber narenciye göre iki kat daha fazla C vitamini içerir. Ayrıca zengin bir beta karoten kaynağıdır. Bağışıklık sisteminizi güçlendirmenin yanı sıra, C vitamini sağlıklı cildin korunmasına yardımcı olabilir. Beta karoten gözlerinizi ve cildinizi sağlıklı tutmaya yardımcı olur.

3. BROKOLİ

Brokoli, vitamin ve minerallerle aşırı yüklenir. A, C ve E vitaminlerinin yanı sıra diğer birçok antioksidan ve lifle dolu brokoli, masanıza koyabileceğiniz en sağlıklı sebzelerden biridir . Gücünü sağlam tutmanın anahtarı, mümkün olduğunca az pişirmek – ya da daha iyisi, hiç değil.

4. SARIMSAK

Sarımsak , dünyadaki hemen hemen her mutfakta bulunur. Yiyeceklere biraz zing ekler ve sağlığınız için bir zorunluluktur. İlk uygarlıklar enfeksiyonlarla mücadeledeki değerini kabul etti. GöreTamamlayıcı ve Bütünleştirici Sağlık Ulusal Güvenilir Kaynak, sarımsak ayrıca kan basıncını düşürmeye ve arterlerin sertleşmesini yavaşlatmaya yardımcı olabilir. Sarımsakın bağışıklık arttırıcı özellikleri, allisin gibi ağır bir sülfür içeren bileşik konsantrasyonundan geliyor gibi görünmektedir.

5. ZENCEFİL

Zencefil, hastalandıktan sonra birçok kişinin başvurduğu başka bir maddedir. Zencefil, boğaz ağrısını ve diğer enflamatuar hastalıkları azaltmaya yardımcı olabilecek inflamasyonu azaltmaya yardımcı olabilir . Zencefil de bulantıyı azaltmaya yardımcı olabilir .

Birçok tatlı tatlıda kullanılırken, zencefil bir miktar kapsaisin olan gingerol şeklinde bir miktar ısı toplar. Son hayvana göre zencefil, kronik ağrıyı azaltmaya yardımcı olabilir ve kolesterol düşürücü özelliklere sahip olabilir.

6. ISPANAK

Ispanak listemizi sadece C vitamini açısından zengin olduğu için değil, aynı zamanda bağışıklık sistemlerimizin enfeksiyonla mücadele yeteneğini artırabilecek çok sayıda antioksidan ve beta karoten ile de dolu. Brokoli’ye benzer şekilde, ıspanak mümkün olduğunca az pişirildiğinde en sağlıklıdır, böylece besinlerini korur. Bununla birlikte, hafif pişirme A vitamini geliştirir ve diğer besinlerin oksalik asitten salınmasına izin verir.

7. YOĞURT

Ev yoğurdu dediğimiz mayalanmış yoğurt “canlı ve aktif kültürleri” olan yoğurtlardır. Bu kültürler, hastalıklarla mücadeleye yardımcı olmak için bağışıklık sisteminizi güçlendirir. Yoğurt, karbonhidratlar, proteinler, lipitler, mineraller ve vitaminler gibi pek çok besin içeren bir gıdadır. Yoğurtta, B (B1, B2, B3, B6, B9 ve B12), A, C, E vitaminleri, potasyum ve fosfor bol miktarda bulunur, ayrıca vücut sağlığı için çok önemli olan omega-4 ve omega-4 yağları bakımından da zengin bir kaynaktır,  vücudumuzun hastalıklara karşı doğal savunmasını arttırır.

———-EV YOĞURDUNUN SARI SUYUNUN MUCİZELERİ———-

-Yoğurt suyunun içerisinde bulunan kalsiyum, protein, B vitaminleri; erken acıkmayı önler ve bu sayede vücutta depolanan yağların yakışını hızlandırır.

-İçerdiği kalsiyum ve potasyum sayesinde çocukların kemik gelişiminde son derece faydalıdır.

-Yoğurt suyu içerisindeki bileşenler, ufak taşların ve böbreklerde bulunan kumların parçalanmasını ve zararsız parçalar haline getirerek idrarla vücuttan atılmasına yardımcı olur.

-Kabızlık sorunu yaşayanlar 10 gün boyunca günde 2 defa 2 yemek kaşığı yoğurt suyu tüketebilir. Bağırsak florasını dengeleyen bu su, sindirim sorunlarını ortadan kaldırır.

-İçerdiği B2 vitamini sayesinde gelişim güçlüğü yaşayan çocuklar için kullanılması tavsiye edilir.

-Yapılan araştırmalara göre yoğurt suyunda bulunan bakteriler, vücudu kansere karşı korur ve başlangıç seviyesindeki kötü huylu tümörlerin gelişimini durdurur.

DİKKAT… market yoğurtlarında bu suyun kullanımı içeriğinde ki kimyasallar nedeniyle zararlı ola bilir.

8. BADEM

Soğuk algınlığı önleme ve soğuk algınlığı ile mücadele söz konusu olduğunda, E vitamini C vitamini için bir arka koltuk alma eğilimindedir. Bununla birlikte, E vitamini sağlıklı bir bağışıklık sisteminin anahtarıdır. Bu var yağda eriyen vitamin düzgün emilecek yağ varlığını gerektirir, yani. Badem gibi fındık, vitaminle doludur ve ayrıca sağlıklı yağlara sahiptir. Yaklaşık 46 tam kabuklu badem olan yarım bardak porsiyon, önerilen günlük E vitamini miktarının yaklaşık yüzde 100’ünü sağlar.

9. ZERDEÇAL

Zerdeçayı birçok konuda önemli bir bileşen olarak biliyor olabilirsiniz. Bu parlak sarı, acı baharat da her iki tedavisinde bir anti-inflamatuar olarak yıllardır kullanılmaktadır osteoartrit ve romatoid artrit . Ayrıca,araştırma Güvenilir Kaynakzerdeçalın kendine özgü rengini veren yüksek kurkumin konsantrasyonlarının egzersize bağlı kas hasarını azaltmaya yardımcı olabileceğini göstermektedir.

10. YEŞİL ÇAY

Hem yeşil hem de siyah çaylar bir tür antioksidan olan flavonoidlerle doludur. Nerede yeşil çay gerçekten üstünlük epigallokatekin galat veya EGCG, diğer bir güçlü antioksidan olan düzeydedir. EGCG’nin bağışıklık fonksiyonunu arttırdığı gösterilmiştir. Siyah çayın geçtiği fermantasyon süreci çok fazla EGCG’yi yok eder. Diğer taraftan yeşil çay buğulanır ve fermente edilmez, bu nedenle EGCG korunur. Yeşil çay aynı zamanda iyi bir amino asit L-theanine kaynağıdır . L-theanine, T hücrelerinizde mikropla mücadele bileşiklerinin üretimine yardımcı olabilir.

11. PAPAYA

Papaya , C vitamini yüklü başka bir meyvedir. Günlük önerilen C vitamini miktarının yüzde 224’ünü tek bir papayada bulabilirsiniz. Papayaların ayrıca anti-enflamatuar etkileri olan papain adı verilen bir sindirim enzimi vardır. Papayalar , genel sağlığınız için faydalı olan iyi miktarda potasyum , B vitaminleri ve folat içerir.

12. KİVİ

Kivi mineraller ve vitaminler bakımından zengindir. C vitamini dışında  A vitamini B1, B2 vitaminleri, K vitamini, folat, potasyum, fosfor, kalsiyum, demir gibi mineraller, proteinler içerir. Magnezyum ve potasyum oranı yüksektir. Değişik tadı ve vitamin, mineral, antioksidan ve lif içeriğiyle kivi besleyici değeri yüksek olan bir besindir.

13. KÜMES HAYVANLARI

Hasta olduğunuzda, tavuk çorbası plasebo etkisi olan iyi hissettiren bir yemekten daha fazlasıdır. Soğuk algınlığı semptomlarını iyileştirmeye yardımcı olur ve ayrıca ilk etapta hastalanmaktan korunmanıza yardımcı olur. Tavuk ve hindi gibi kümes hayvanları, B-6 vitamini bakımından yüksektir. Yaklaşık 3 ons hafif hindi veya tavuk eti, günlük önerilen miktarda B-6’nın yüzde 40 ila 50’sini içerir.

B-6 vitamini, vücutta meydana gelen birçok kimyasal reaksiyonda önemli bir oyuncudur. Yeni ve sağlıklı kırmızı kan hücrelerinin oluşumu için de hayati önem taşır . Tavuk kemiklerinin kaynatılmasıyla yapılan stok veya et suyu, jelatin, kondroitin ve bağırsak iyileşmesi ve bağışıklığına yardımcı olan diğer besin maddelerini içerir.

14. AYÇİÇEĞİ TOHUMLARI

Ayçiçeği tohumları fosfor , magnezyum ve B-6 vitamini de dahil olmak üzere besinlerle doludur . Ayrıca güçlü bir antioksidan olan E vitamini açısından inanılmaz derecede yüksektir. E vitamini, bağışıklık sistemi fonksiyonunun düzenlenmesinde ve korunmasında önemlidir. E vitamini yüksek olan diğer yiyecekler arasında avokado ve koyu yapraklı yeşillikler bulunur.

15. KABUKLU DENİZ ÜRÜNLERİ

Kabuklu deniz hayvanları, bağışıklık sistemlerini güçlendirmeye çalışan birçok kişi için akla gelen şey değildir, ancak bazı kabuklu deniz ürünleri çinko ile doludur. Çinko diğer birçok vitamin ve mineral kadar dikkat çekmez, ancak vücudumuzun buna ihtiyacı vardır, böylece bağışıklık hücrelerimiz istendiği gibi çalışabilir.

Çinko bakımından zengin kabuklu deniz ürünleri çeşitleri şunlardır: Yengeç,istiridye,Istakoz,Midye

DİKKAT… Çinko ihtiyacı yetişkin erkekler için 11 miligram (mg) ve kadınlar için 8 mg’dır. Çok fazla çinko aslında bağışıklık sistemi işlevini engelleyebilir.

16. SU

Hastalıklarda vücudumuzdan toksinlerin ve mikropların daha kısa sürede atılabilmesi için mutlaka yeterli su tüketilmeli. Özellikle griple beraberinde gelebilecek olan yüksek ateş, ishal gibi durumlarda yüksek sıvı kayıplarına karşı günlük 10-12 bardak su tüketmek gerekiyor.

17. NAR
En faydalı meyvelerden biri olan narı antioksidan özelliği ile biliyoruz. Zararlı bakterilerin vücutta barınmasına engel olan nar için çok sayıda araştırma da yapıldı ve benzer şekilde virüslere karşı da çok etkili olduğu kanıtlandı. Nar, bakteri ve virüslerin ağızdan girişi sırasında müdahale etmeye başlıyor ve bedenimize tutunmalarını engelliyor.

18.KIRMIZI RENKLİ BESİNLER

Sebze ve meyveler, kırmızı rengini ‘likopen’ ve ‘antosiyanin’ olarak adlandırılan doğal pigmentlerden alırlar. likopen, pek çok kanser türüne karşı koruyucu güçlü bir antioksidandır. Domates’teki likopenin prostat kanseri, özefagus, sindirim sistemi,  meme, mesane, cilt kanser riskini azaltır.

-Çilek, ahududu; antioksidan özellikteki antosiyaninler i de bir miktar içermektedir. Ayrıca bu besinlerin antimikrobiyal etki gösterip, insan sağlığı için zaralı olabilen bazı bakterilerin gelişimini engeller.

-Kuşburnu, tüm renk gruplarındaki meyve ve sebzeler arasında en yüksek miktarda C vitamini içeren besindir. Kuşburnundaki C vitamini, portakalınkinin 8 katı kadardır.

-Kiraz, çilek, ahududu, kırmızı soğan gibi besinler de antikanserojen ve antioksidan etkiye sahip quarsetin’den zengindirler.

-Kırmızı renkli meyve sebze grubunda yer alan besinler: Domates, Karpuz, Kuşburnu, Çilek, Kırmızı ahududu, Vişne, Kiraz, Greyfurt, Kırmızı pancar, Kırmızı lahana, Kırmızı biber, Kırmızı turp, Kırmızı soğan olarak sıraya biliriz. Kırmızı renkli besinlerde bulunan antioksidanlar, aynı zamanda bizi kalp hastalıklarına karşı korumada görev alırlar.

UYARI:

Çeşitlilik doğru beslenmenin anahtarıdır. Bu yiyeceklerden sadece birini yemek, sürekli yediğinizde bile bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için yeterli olmayacaktır. Tek bir vitamin ve çok az başka bir vitamin almamanız sağlıklı bir sonuç vermeyecektir; onun için günlük ve düzenli almak fayda sağlayacaktır, aldığınız vitamin ve minerallerin faydalı olma bilmesinin anahtarının çok daha az şeker ve tuz kullanmak olduğunu unutmayınız.

27 Nisan 2020 / Abidin SARI-ÖZGÜR İFADE

Tema Tasarım |