Ana Sayfa Dünya, Gündem, Teknoloji 19 Şubat 2021

YÜZLERCE YILLIK RÜYA GERÇEKLEŞTİ NASA UZAY ARACI MARS GEZEGENİNE İNDİ

İşte Mars’tan İlk Fotoğraf

NASA’nın Mars Perseverance Rover’ı Kızıl Gezegene Güvenle İndi
En büyük, en gelişmiş gezgin NASA, 293 milyon mil (472 milyon kilometre) kat eden 203 günlük bir yolculuğun ardından Perşembe günü Mars’a indi. Başarılı inişin onayı, NASA’nın Güney Kaliforniya’daki Jet Tahrik Laboratuvarı’ndaki görev kontrolünde, saat 15: 55’te (12:55 PST) açıklandı.

BİR SÜPER TEKNOLOJİ ÜRÜNÜ
NASA’nın Perseverance (AZİM) uzay aracı 2.5 milyar dolara mal oldu. Mars gezegenine ulaşmak için saatte 20 bin kilometre hızla 472 milyon kilometre yol kat etti.

Çığır açan teknolojiyle dolu Mars 2020 görevi , Florida’daki Cape Canaveral Uzay Kuvvetleri İstasyonu’ndan 30 Temmuz 2020’de başlatıldı . Perseverance gezici görevi, Mars örneklerini toplama ve onları Dünya’ya iade etme çabasında iddialı bir ilk adımdır.

NASA Yöneticisi vekili, “Bu iniş, NASA, Amerika Birleşik Devletleri ve küresel olarak uzay araştırmaları için önemli anlardan biridir – keşiflerin zirvesinde olduğumuzu bildiğimizde ve tabiri caizse, ders kitaplarını yeniden yazmak için kalemlerimizi keskinleştirdiğimizde,” dedi. Steve Jurczyk. “Mars 2020 Perseverance misyonu, ulusumuzun en zorlu durumlarda bile sebat etme, ilham veren ve ilerleyen bilim ve keşif ruhunu somutlaştırıyor. Misyonun kendisi, geleceğe yönelik ısrarlı insan idealini kişileştiriyor ve 2030’larda Kızıl Gezegenin insan keşfine hazırlanmamıza yardımcı olacak. ”

Yaklaşık bir arabanın büyüklüğü ile ilgili olarak, 2.263 kiloluk (1.026 kilogram) robotik jeolog ve astrobiyolog, Mars’ın Jezero Krateri’nin iki yıllık bilimsel araştırmasına başlamadan önce birkaç haftalık testlerden geçecek . Gezici, bölgenin jeolojisini ve geçmiş iklimini karakterize etmek için Jezero’nun eski göl yatağı ve nehir deltasındaki kayaları ve tortuyu araştıracak olsa da, misyonunun temel bir parçası , antik mikrobiyal yaşamın belirtilerini araştırmak da dahil olmak üzere astrobiyolojidir . Bu amaçla, NASA ve ESA (Avrupa Uzay Ajansı) tarafından planlanan Mars Numune Dönüşü kampanyası, Dünya’daki bilim insanlarının Perseverance tarafından toplanan örnekleri, gönderilemeyecek kadar büyük ve karmaşık aletler kullanarak geçmiş yaşamın kesin işaretlerini aramak için incelemelerine olanak tanıyacak. Kızıl Gezegen.

NASA’da bilim müdür yardımcısı Thomas Zurbuchen, “Bugünün heyecan verici olayları nedeniyle, başka bir gezegendeki dikkatle belgelenmiş konumlardan ilk bozulmamış örnekler Dünya’ya geri gönderilmeye bir adım daha yaklaştı,” dedi. “Azim, Mars’tan rock ve regolit geri getirmenin ilk adımıdır. Mars’tan gelen bu bozulmamış örneklerin bize ne söyleyeceğini bilmiyoruz. Ama bize söyleyebilecekleri muazzam – yaşamın bir zamanlar Dünya’nın ötesinde var olabileceği de dahil. ”

Yaklaşık 28 mil (45 kilometre) genişliğindeki Jezero Krateri, Mars ekvatorunun hemen kuzeyindeki dev bir çarpma havzası olan Isidis Planitia’nın batı ucunda bulunuyor. Bilim adamları, 3,5 milyar yıl önce kraterin kendi nehir deltasına sahip olduğunu ve suyla dolu olduğunu belirlediler.

Güç sistemi Jezero krater onun keşif yoluyla Perseverance için elektrik ve ısı sağlayan bir olan Çoklu Görev Radyoizotop Termoelektrik Jeneratör veya MMRTG . ABD Enerji Bakanlığı (DOE), sivil uzay uygulamaları için güç sistemleri geliştirmek için devam eden bir ortaklık aracılığıyla NASA’ya sağladı.

Yedi birincil bilim aletiyle donatılmış, şimdiye kadar Mars’a gönderilen en çok kamera ve son derece karmaşık örnek önbelleğe alma sistemi – türünün uzaya gönderilen ilk örneği – Azim, Jezero bölgesinde antik mikroskobik Mars yaşamının fosilleşmiş kalıntılarını araştıracak ve birlikte örnekler alacak. yol.

NASA’nın Gezegen Bilimi Bölümü müdürü Lori Glaze, “Sebat, şimdiye kadar yapılmış en gelişmiş robotik jeologdur, ancak mikroskobik yaşamın bir zamanlar var olduğunu doğrulamak muazzam bir kanıt yükü taşır” dedi. “Gezici araçta sahip olduğumuz harika enstrümanlarla çok şey öğrenecek olsak da, örneklerimizin Mars’ın bir zamanlar yaşamı barındırdığına dair kanıtlar taşıyıp taşımadığını bize söylemek için Dünya’daki çok daha yetenekli laboratuvarlara ve aletlere ihtiyacımız olabilir.”

İnsan Görevlerinin Önünü Açmak
JPL Direktörü Michael Watkins, “Mars’a inmek her zaman inanılmaz derecede zor bir görevdir ve geçmişteki başarımızı geliştirmeye devam etmekten gurur duyuyoruz” dedi. “Ancak Perseverance bu başarıyı ilerletirken, bu gezici aynı zamanda kendi yolunu aydınlatıyor ve yüzey görevinde yeni zorluklara meydan okuyor. Gezgini sadece yere inmek için değil, Dünya’ya dönmek için en iyi bilimsel örnekleri bulup toplamak için inşa ettik ve inanılmaz derecede karmaşık örnekleme sistemi ve özerkliği sadece bu görevi mümkün kılmakla kalmıyor, aynı zamanda gelecekteki robotik ve mürettebatlı görevler için zemin hazırlıyor. ”

Mars Giriş, İniş ve İniş Enstrümantasyonu 2 ( MEDLI2 ) sensör paketi, giriş sırasında Mars’ın atmosferi hakkında veri topladı ve Arazi-Göreceli Navigasyon sistemi, son iniş sırasında uzay aracına otonom olarak rehberlik etti. Her ikisinden de gelen verilerin, gelecekteki insan misyonlarının diğer dünyalara daha güvenli ve daha büyük yüklerle inmesine yardımcı olması bekleniyor .

Mars’ın yüzeyinde, Perseverance’ın bilim araçları bilimsel olarak parlama fırsatı bulacak. Mastcam-Z , Perseverance’ın uzaktan algılama direği veya kafasındaki, Mars manzarasının yüksek çözünürlüklü, renkli 3B panoramalarını oluşturan bir çift yakınlaştırılabilir bilim kamerasıdır. Ayrıca direğin üzerinde bulunan SuperCam , kayaların ve tortunun kimyasını incelemek için darbeli bir lazer kullanır ve bilim adamlarının kayaların özelliklerini ve sertlikleri de dahil olmak üzere daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için kendi mikrofonuna sahiptir.

Gezginin robotik kolunun ucundaki bir taret üzerinde bulunan X-ray Lithochemistry ( PIXL ) için Gezegensel Enstrüman ve Raman & Luminescence for Organics & Chemicals ( SHERLOC ) ile Taranan Yaşanabilir Ortamlar ( SHERLOC ) cihazları, Mars’ta veri toplamak için birlikte çalışacak. jeoloji yakın çekim. PIXL, bir kayanın temel kimyasını araştırmak için bir X-ışını ışını ve bir dizi sensör kullanacak. SHERLOC’un ultraviyole lazer ve spektrometresi, Operasyonlar ve eNgineering için Geniş Açılı Topografik Sensör (WATSON) görüntüleyicisiyle birlikte kaya yüzeylerini inceleyecek ve Dünya’daki yaşamın karbon temelli yapı taşları olan bazı minerallerin ve organik moleküllerin varlığını haritalayacaktır. .

Gezici şasisi de üç bilim cihazına ev sahipliği yapıyor. Mars’ın Yüzey Altı Deneyi İçin Radar Görüntüleyici ( RIMFAX ), Mars yüzeyindeki ilk yere nüfuz eden radardır ve Mars yüzeyinin farklı katmanlarının zaman içinde nasıl oluştuğunu belirlemek için kullanılacaktır. Veriler, yer altı su buzu birikintilerini arayan gelecekteki sensörlerin önünü açmaya yardımcı olabilir.

Ayrıca, gelecekteki Kızıl Gezegen keşiflerini göz önünde bulundurarak, Mars Oksijen Yerinde Kaynak Kullanım Deneyi ( MOXIE ) teknolojisi gösterimi, Kızıl Gezegenin zayıf ve çoğunlukla karbondioksit atmosferi olan ince havadan oksijen üretmeye çalışacak. Direk ve şasi üzerinde sensörler bulunan gezicinin Mars Çevresel Dinamikler Analizörü ( MEDA ) cihazı, günümüz Mars hava durumu, iklimi ve tozu hakkında önemli bilgiler sağlayacaktır.

Şu anda Azim’in göbeğine bağlı olan küçük Ingenuity Mars Helikopteri , başka bir gezegende ilk güçlü, kontrollü uçuşu deneyecek bir teknoloji gösterisidir.

Proje mühendisleri ve bilim adamları, önümüzdeki bir veya iki ay boyunca her enstrümanı, alt sistemi ve alt rutini test ederek şimdi Perseverance’ı adım adım uygulayacak. Ancak o zaman helikopteri uçuş testi aşaması için yüzeye yerleştirecekler. Başarılı olursa, Ingenuity, Kızıl Gezegen keşfine, bu tür helikopterlerin keşif görevi gördüğü veya gelecekteki astronotlar için üslerinden uzakta teslimat yaptığı bir havadan boyut katabilir.

Ingenuity’nin test uçuşları tamamlandıktan sonra, gezginin antik mikrobiyal yaşamın kanıtlarını araştırması ciddiyetle başlayacak.

JPL’deki Mars 2020 Perseverance gezici misyonunun proje yöneticisi John McNamee, “Azim bir gezginden ve onu inşa eden ve bizi buraya getiren bu harika kadın ve erkek koleksiyonundan daha fazlasıdır” dedi. “ Misyonumuzun bir parçası olmak için kaydolan 10,9 milyon kişiden bile fazla . Bu görev, insanların sebat ettiklerinde neler başarabilecekleriyle ilgilidir. Bu kadar ileri gittik. Şimdi gitmemizi izleyin. ”

Görev Hakkında Daha Fazla Bilgi
Perseverance’ın Mars’taki misyonunun birincil amacı , antik mikrobiyal yaşamın belirtilerini araştırmak da dahil olmak üzere astrobiyoloji araştırmasıdır. Gezici, gezegenin jeolojisini ve geçmiş iklimini karakterize edecek ve Marslı kaya ve regolitleri toplayıp önbelleğe almanın ilk görevi olacak ve Kızıl Gezegenin insan keşfinin yolunu açacak.

Sonraki NASA görevleri, ESA ile işbirliği içinde, bu önbelleğe alınmış örnekleri yüzeyden toplamak ve derinlemesine analiz için Dünya’ya geri döndürmek için Mars’a uzay aracı gönderecek.

Mars 2020 Perseverance görevi, NASA’nın Kızıl Gezegenin insan keşfine hazırlanmasına yardımcı olacak Artemis Ay görevlerini içeren Ay’dan Mars’a keşif yaklaşımının bir parçasıdır .
Caltech’in Pasadena, California’daki bir bölümü olan JPL, Mars 2020 Perseverance görevini ve NASA için Ingenuity Mars Helicopter teknolojisi gösterimini yönetiyor.
19 Şubat 2021 / ÖZGÜR İFADE