Ana Sayfa Sağlık 4 Ocak 2021

SİGARAYI BIRAKMAK İSTİYOR MUSUNUZ?

İşte 2021’de Sigarayı Bırakmanın 8 Yolu

2021’de sigarayı bırakmanın sekiz yolu – bilim ne diyor
Pek çok insan yeni yılı sigarayı bırakma planlarıyla selamlıyor. İyi haber şu ki, başarı şansınızı artırmanın en iyi yollarına dair her zamankinden daha fazla kanıt var. Aşağıda, bilimin denemeye değer olduğunu öne sürdüğü farklı yöntemleri ele alıyoruz.

1. Davranışsal danışmanlık.
Bilim, sigarayı bırakma desteğinin, sigarayı tek başınıza bırakmaktansa bırakma ve bırakma olasılığını artırdığını gösteriyor. Sigarayı nasıl bırakacağınıza dair danışmanlık, sağlık uzmanlarından ve sigarayı bırakma danışmanlarından geniş çapta temin edilebilir. 250.000’den fazla kişide yapılan 300’den fazla araştırmadan elde edilen yüksek kaliteli kanıtlar, sigarayı bırakma danışmanlığı almanın uzun vadeli bırakma oranlarını artırdığını göstermektedir.

2. Uzaktan destek.
Pek çok neden var – özellikle bu yıl – davranışsal destek için birini yüz yüze görememenizin nedenleri. İyi haber şu ki, araştırmalar yüz yüze ve uzaktan sağlanan desteğin etkileri arasında net bir fark bulamadı – örneğin, telefonla veya video görüşmeleriyle verilen danışmanlık. Kısa mesajlarla verilen sigarayı bırakma desteğinin bırakma oranlarını artırabileceğine dair artan kanıtlar da var .

3. Bırakmanın parasal ödülleri.
Orada yeni yüksek kaliteli kanıt olduğu programlar başarıyla sigara artışı uzun vadeli başarıyı bırakmaya yönelik ödül insanlar. Bu ödüller, para veya mal veya hizmet kuponlarını içerebilir. Bu programlar işyerleri tarafından sunulabilir ve dünyanın bazı bölgelerinde yerel yönetimler aracılığıyla da sunulabilir. Birçok kişi sigarayı bırakmanın uzun vadeli sağlık yararları hakkında düşünmekte zorlandığından, sigarayı bırakmanın hemen olumlu bir sonucunun faydasını sunarlar .

4. NRT olarak bilinen nikotin replasman tedavisi.
İnsanların sigarayı bırakmalarına yardımcı olmak için onlarca yıldır güvenle kullanılmaktadır. Sağlık uzmanları tarafından reçete edilebilir, ancak birçok ülkede marketlerden ve eczanelerden reçetesiz satın alınabilir. Kanıtlar, bir yerine iki NRT formunu kullanmanın bırakma şansınızı artırdığını göstermektedir – özellikle bir yama ve sakız, sprey veya pastil gibi başka bir form kullanmak.

5. Genellikle Champix veya Chantix olarak bilinen Varenicline.
İnsanların sigara içmekten duyduğu zevki azaltarak çalışan, sigarayı bırakmak için kullanılan bir ilaçtır. Ayrıca insanlar bıraktığında yoksunluk belirtilerini de hafifletir. Çalışmalar , vareniklinin başarılı uzun vadeli bırakma şansını yaklaşık iki katına çıkardığını göstermektedir . Varenicline, sağlık hizmeti sağlayıcılarından reçete ile alınabilir.

6. Elektronik sigaralar (veya e-sigaralar).
Bir yeni yorum 50 çalışmaları ve üzeri 12.000 katılımcıyı kapsayan nikotin e-sigaralar muhtemelen en az altı ay süreyle sigara durdurmak için insanlara yardım yapmak ve muhtemelen NRT ve nikotin içermeyen e-sigaradan daha iyi çalışmasını bulundu. İnceleme, ciddi zararlar içeren bir ilişki bulamadı. Bununla birlikte, e-sigaraların etkilerinden emin olmak için daha fazla , güvenilir kanıta ihtiyacımız var . İyi haber şu ki, daha fazla kanıt yolda .

7. İlaç ve davranışsal desteği birleştirmek.
Araştırmalar, hem danışmanlık gibi davranışsal destek hem de nikotin replasman tedavisi gibi bir ilaç kullanmanın bırakma oranlarını tek başına kullanmaktan daha fazla artırdığını gösteriyor. En iyi atışınız için yukarıdaki yöntemlerden bazılarının bir kombinasyonunu deneyin.

8. Ne kadar sigara içtiğinizi azaltın.
Bırakamayacağınızı düşünüyorsanız, sigarayı azaltmayı deneyin. Kanıtlar, ne kadar sigara içtiğinizi azaltırsanız, uzun vadede başarılı bir şekilde bırakma olasılığınızın daha yüksek olduğunu göstermektedir. Tamamen çıkmayı denemeye hazır olduğunuzda, yukarıda listelenen yöntemlerden birini veya birkaçını kullanmayı düşünün.

Hatırlanması gereken birkaç şey
Öncelikle, sigarayı bırakma ilaçlarına bağımlı olma konusunda endişelenmemeye çalışın. Çoğu insan bu ilaçları sorunsuz bir şekilde durdurabilir (eğer sonunda NRT’yi uzun süreli kullanırsanız, sigaradan kaynaklanan zararın nikotinden değil katrandan geldiğini unutmayın). İkincisi, bir fişiniz varsa pes etmeyin. Bu birçok insanın başına gelir ve bırakma girişiminize devam etmelisiniz.

Son olarak, daha önce sigarayı bırakmayı denediyseniz ve sigarayı bırakmadıysanız cesaretiniz kırılmasın. Başarısız bir şekilde sigarayı bırakmaya çalışan birçok insan, sonunda sigarayı bırakmayı başarır. Sigarayı sonsuza kadar bırakmaya çalışmak birkaç kez alabilir ve bırakmanıza yardımcı olacak her zamankinden daha fazla yol vardır.

Yazarlar: Jamie Hartmann-Boyce – Kıdemli Araştırma Görevlisi, Bölüm Öğretim Görevlisi ve Kanıta Dayalı Sağlık Hizmetleri DPhil programı Eş Direktörü, Kanıta Dayalı Tıp Merkezi, Oxford Üniversitesi | Nicola Lindson – Üniversite Araştırma Öğretim Görevlisi, Nuffield Temel Sağlık Bilimleri Bölümü, Oxford Üniversitesi (swedennews)
05 Ocak 2021 / ÖZGÜR İFADE

Google News



Tema Tasarım |