Prof.Dr. Ozan Yarman: "Nazariyat Krizi ve Bir Çıkış Yolu"

ÖZEL HABER 15.03.2025 - 22:58, Güncelleme: 16.03.2025 - 12:55 16255 kez okundu.
 

Prof.Dr. Ozan Yarman: "Nazariyat Krizi ve Bir Çıkış Yolu"

Prof. Dr. Ozan Yarman , İÜDK Kemal Mete Sakpınar Salonu'nda gerçekleştireceği sunumunda Türk Müziği nazariyatında var olan yapısal sorunları dile getirerek bu sorunlara çözüm önerisi olarak 79 perdeli Kanunu'nu tanıtacak.

Gerçekleşecek sunum, İÜDK YouTube kanalından naklen yapılacak yayınla izlenebilecek: https://www.youtube.com/@iudkonservatuvar Prof.Dr. Ozan Yarman konuyla ilgili şöyle dedi: 20 Mart 2025 Perşembe, İÜDK Kemal Mete Sakpınar Salonu 16:00. Hem yerinde canlı sunum yapacağım, hem de sunumum Konservatuvarımız'ın aşağıda bağlantısı verilmiş YouTube kanalından naklen yayınlanacaktır... Türk müziği nazariyatındaki yapısal sorunlar, zaten malum olan bilimsel çalışmalarda, çeşitli defalar dikkatlere taşınmıştı. Söz konusu yapısal sorunların arka-planına dair bir bilgilendirme yapmak ve umut vaadeden bir çözüm önerisi olarak 79 perdeli Kanunumu tanıtmak istiyorum. Esenlikler, Prof. Dr. Ozan Yarman İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzikoloji Bölümü Geleneksel ve Modal Müzikler Anabilim Dalı Ozan Yarman Kimdir: Ozan Yarman 18 Nisan 1978 İstanbul doğumludur. Erken yaşlardan başlayarak müziğe ve besteciliğe yönelmiştir. İlkokul çağında, Kadıköy’deki Belediye Konservatuvarı'nda Piyano öğrenimine başlamıştır. Bu dönemde, özellikle Lale Feridunoğlu, Nazan Akın ve Cenan Akın nezaretinde müzik eğitimi almıştır. 1992'de, Moskova’daki Gnessin Devlet Müzik Koleji'ne girmeye hak kazanmıştır. 1993'te, Sovyetler Birliği’nin dağılmasına bağlı gelişmeler dolayısıyla, İstanbul'a dönmüştür. Aynı yıl Mimar Sinan Devlet Konservatuvarı'nın giriş sınavını kazanarak, Ergican Saydam'ın talebesi olmuştur. 1994'te, özel şartlarda Brüksel Kraliyet Konservatuvarı'na kabul edilmiştir. Bu kurumun çatısı altında, Yevgeni Moguilevski ile eşi Olga Rumşeviç'in talebesi olarak, Piyano eğitimine devam etmiştir. Ayrıca, Tournai Konservatuvarı Direktörü André Waignain’in Armoni dersi birinci sınıfından Lisans düzeyine atlatılmıştır. 1997'de, beş yıllık Piyano Programı’nı üç yılda tamamlayarak, bu kurumdan "Premier Prix" derecesiyle mezun olmuştur. Aynı dönemde, Brüksel Kraliyet Konservatuvarı'nın Yüksek Lisans giriş sınavını da kazanmıştır. 1998 yılında, İstanbul Üniversitesi'ne bağlanan Kadıköy’deki eski Konservatuvarı'na dönmüş ve burada, Yüksek Lisans düzeyinde, Kompozisyon Anasanat Bölümü’ne girmiştir. 2001 yılında başarıyla savunduğu "Türk Musıkisi ve Çokseslilik" başlıklı Yüksek Lisans Teziyle bu okuldan mezun olmuştur. 2002 yılında, İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Müzikoloji Anabilim Dalı'nda Doktora Programı’na kabul edilmiştir. 2008 yılında, “79-tone Tuning & Theory For Turkish Maqam Music – As A Solution To The Non-Conformance Between Current Model And Practice” başlıklı Tezini başarıyla savunarak, Jürinin oybirliği ile aldığı karar uzantısında, Doktora derecesini elde etmiştir. 28 Haziran 2011’de, Ankara Gazi Üniversitesi’nde eserlerini değerlendiren Akademik Heyetin oybirliği ile vardığı karar sonucu, Müzikoloji ve Müzik Teorileri çifte disiplinlerinde Doçent ünvanına layık görülmüştür. 13 Nisan 2017’de, İstanbul Üniversitesi’nde Profesörlüğe yükseltilmiştir. 7 - 14 Aralık 2011 tarihlerinde Işık Üniversitesi ile Başkent Üniversitesinin ortaklaşa düzenlediği “Mikrotonalist Girişimciler Uluslararası Buluşması” (MELM > http://mtonalist.baskent.edu.tr/index-tr.html) etkinliğinin fikir babası ve öncüsü olmuştur. Işık Üniversitesi (01.12.2011 – 22.05.2012) ve Başkent Üniversitesi (08.05.2013 – 05.08.2014) bünyesinde Sanat Danışmanı olarak çalışmıştır. 2014 Güz döneminden başlayarak İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda kadrolu öğretim görevlisidir. Kendini yaşam boyu icracılık, bestecilik ve müzik kuramı alanlarında yetiştirmiştir. Yukarıda adı geçen okulların çeşitli sınavlarında kendi Piyano parçalarını çalmıştır. Piyano ve Piyano eşlikli bestelerinin yanısıra, Orkestra için de seslendirilmiş yapıtları vardır. Belçika Yazarlar, Besteciler ve Yayıncılar Cemiyeti (SABAM) üyesidir. Pekiyi düzeyde İngilizce bilmektedir.
Prof. Dr. Ozan Yarman , İÜDK Kemal Mete Sakpınar Salonu'nda gerçekleştireceği sunumunda Türk Müziği nazariyatında var olan yapısal sorunları dile getirerek bu sorunlara çözüm önerisi olarak 79 perdeli Kanunu'nu tanıtacak.

Gerçekleşecek sunum, İÜDK YouTube kanalından naklen yapılacak yayınla izlenebilecek:

https://www.youtube.com/@iudkonservatuvar

Prof.Dr. Ozan Yarman konuyla ilgili şöyle dedi:
20 Mart 2025 Perşembe, İÜDK Kemal Mete Sakpınar Salonu 16:00. Hem yerinde canlı sunum yapacağım, hem de sunumum Konservatuvarımız'ın aşağıda bağlantısı verilmiş YouTube kanalından naklen yayınlanacaktır...

Türk müziği nazariyatındaki yapısal sorunlar, zaten malum olan bilimsel çalışmalarda, çeşitli defalar dikkatlere taşınmıştı. Söz konusu yapısal sorunların arka-planına dair bir bilgilendirme yapmak ve umut vaadeden bir çözüm önerisi olarak 79 perdeli Kanunumu tanıtmak istiyorum.

Esenlikler,
Prof. Dr. Ozan Yarman
İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı
Müzikoloji Bölümü
Geleneksel ve Modal Müzikler Anabilim Dalı

Ozan Yarman Kimdir:
Ozan Yarman 18 Nisan 1978 İstanbul doğumludur. Erken yaşlardan başlayarak müziğe ve besteciliğe yönelmiştir. İlkokul çağında, Kadıköy’deki Belediye Konservatuvarı'nda Piyano öğrenimine başlamıştır. Bu dönemde, özellikle Lale Feridunoğlu, Nazan Akın ve Cenan Akın nezaretinde müzik eğitimi almıştır.

1992'de, Moskova’daki Gnessin Devlet Müzik Koleji'ne girmeye hak kazanmıştır. 1993'te, Sovyetler Birliği’nin dağılmasına bağlı gelişmeler dolayısıyla, İstanbul'a dönmüştür. Aynı yıl Mimar Sinan Devlet Konservatuvarı'nın giriş sınavını kazanarak, Ergican Saydam'ın talebesi olmuştur.

1994'te, özel şartlarda Brüksel Kraliyet Konservatuvarı'na kabul edilmiştir. Bu kurumun çatısı altında, Yevgeni Moguilevski ile eşi Olga Rumşeviç'in talebesi olarak, Piyano eğitimine devam etmiştir. Ayrıca, Tournai Konservatuvarı Direktörü André Waignain’in Armoni dersi birinci sınıfından Lisans düzeyine atlatılmıştır. 1997'de, beş yıllık Piyano Programı’nı üç yılda tamamlayarak, bu kurumdan "Premier Prix" derecesiyle mezun olmuştur. Aynı dönemde, Brüksel Kraliyet Konservatuvarı'nın Yüksek Lisans giriş sınavını da kazanmıştır.

1998 yılında, İstanbul Üniversitesi'ne bağlanan Kadıköy’deki eski Konservatuvarı'na dönmüş ve burada, Yüksek Lisans düzeyinde, Kompozisyon Anasanat Bölümü’ne girmiştir. 2001 yılında başarıyla savunduğu "Türk Musıkisi ve Çokseslilik" başlıklı Yüksek Lisans Teziyle bu okuldan mezun olmuştur.

2002 yılında, İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Müzikoloji Anabilim Dalı'nda Doktora Programı’na kabul edilmiştir. 2008 yılında, “79-tone Tuning & Theory For Turkish Maqam Music – As A Solution To The Non-Conformance Between Current Model And Practice” başlıklı Tezini başarıyla savunarak, Jürinin oybirliği ile aldığı karar uzantısında, Doktora derecesini elde etmiştir.

28 Haziran 2011’de, Ankara Gazi Üniversitesi’nde eserlerini değerlendiren Akademik Heyetin oybirliği ile vardığı karar sonucu, Müzikoloji ve Müzik Teorileri çifte disiplinlerinde Doçent ünvanına layık görülmüştür.

13 Nisan 2017’de, İstanbul Üniversitesi’nde Profesörlüğe yükseltilmiştir.

7 - 14 Aralık 2011 tarihlerinde Işık Üniversitesi ile Başkent Üniversitesinin ortaklaşa düzenlediği “Mikrotonalist Girişimciler Uluslararası Buluşması” (MELM > http://mtonalist.baskent.edu.tr/index-tr.html) etkinliğinin fikir babası ve öncüsü olmuştur.

Işık Üniversitesi (01.12.2011 – 22.05.2012) ve Başkent Üniversitesi (08.05.2013 – 05.08.2014) bünyesinde Sanat Danışmanı olarak çalışmıştır. 2014 Güz döneminden başlayarak İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda kadrolu öğretim görevlisidir.

Kendini yaşam boyu icracılık, bestecilik ve müzik kuramı alanlarında yetiştirmiştir. Yukarıda adı geçen okulların çeşitli sınavlarında kendi Piyano parçalarını çalmıştır. Piyano ve Piyano eşlikli bestelerinin yanısıra, Orkestra için de seslendirilmiş yapıtları vardır.

Belçika Yazarlar, Besteciler ve Yayıncılar Cemiyeti (SABAM) üyesidir. Pekiyi düzeyde İngilizce bilmektedir.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.