Prof.Dr. Tolga Yarman: SİZ KİMİNLE DALGA GEÇİYORSUNUZ (2. Bölüm)

ÖZEL HABER 26.06.2023 - 21:48, Güncelleme: 27.06.2023 - 00:24 14650+ kez okundu.
 

Prof.Dr. Tolga Yarman: SİZ KİMİNLE DALGA GEÇİYORSUNUZ (2. Bölüm)

CHP Genel Merkez gönderdiği bir mail ile yeni tüzük için üyelerinden 3 ay içinde görüş ve öneri istiyor. 2015 yılında yapılan bir Çalıştay ile çok detaylı bir rapor hazırlandığını unutmuş görünüyorlar...

2015 yılında yapılan bir çalıştay ile CHP içinde yeniden yapılanma ile ilgili tespitler tüm detaylarıyla bir rapor halinde sunulmuş, maalesef bu rapor sümen altı edilmiş ve anlaşılan o ki unutulmuş(!) Ve geldiğimiz noktada parti yönetiminin bu lakayıt ve umursamaz tutumunun bedelini ülke olarak çok ağır ödüyoruz… Prof.Dr. Tolga Yarman’ın yanıtını sizlerle paylaşmak istiyoruz: Hemen herseyi buz üzerine yazdığımız, düzgün arşiv tutma alışkanlığını bir türlü geliştiremediğimiz için... Dün yaptığımızı bugün unutup, yarın, aynı bir misyonla kollarımızı sıvamak gibi, bir davranıştan kurtaramıyoruz, bir türlü, kendimizi...   Tam sekiz yıl önce, üç gruptan oluşan oldukça geniş bir heyet, oysa, söz konusu çalışmayı, Sevgili Murat Karayalçın'ın İstanbul İl Başkanlığı döneminde, tam bir yıl ve dolu dolu çalışarak, gerçekleştirmişti. Dün ilk bölümünü yayımladığımız çalışmanın bu gün 2. bölümünü yayımlıyoruz.    ÖZET ÖNERİLER  1-ÖRGÜTLENME Burada üç farklı özellikte örgütlenme dikkate alınmaktadır. a) İdari birimlere göre örgütlenme Dikey örgütlenme olarak tanımlanan bu örgütlenme; Genel Merkez, PM, MYK, İl, İlçeve Mahalle Birimlerinde örgütlenme modelidir. b) Toplum kesimlerine ve mekâna göre örgütlenme Yatay (meclis tipi) örgütlenme olarak tanımlayabileceğimiz bu model İl ölçeğinde, farklıtoplum katmanları için oluşturulmalıdır. Bu çerçevede; Emekliler, Esnaf, Kobiler, işçiler, sanatçılar, engelliler gibi topluluklardan oluşacak meclisler ile özellikle İstanbul için üç ayrı Seçim Bölgesi zemininde oluşturulacak meclisler, sorunların, beklentilerin yakından ve hızlıca takip edilmesini sağlayacaktır. c) Proje veya sorun odaklı örgütlenme Bu örgütlenme modelinde il yönetimine bağlı temsilcilikler oluşturulur. Örneğin; Fikirtepe, Okmeydanı Kentsel Dönüşüm Projesi gibi sorunlara odaklı, temsilcilikler üzerinden yerinde bilgilendirme sağlanabilecektir. Kooperatifler gibi yapılar, bu örgütlenme modeliyle desteklenmelidir. Partili olsun veya olmasın,çevre ve mekân duyarlılığı için insanlar kolayca bir araya gelebilmektedirler. Geleceğimize sahip çıkabilecek istekte olan yurttaşların, temsilcilikler üzerinden örgütlenebileceği bir yapı oluşturulması onların partimize yakınlaşmasını sağlayacaktır. 2-BAŞARIM ÖLÇÜTLERİ Örgüt içerisinde üye performanslarının objektif bir biçimde izlenebilmesini sağlayan bir yazılım sistemi kurulmalıdır. Belirlenen ölçütlere göre her üyenin başarım ölçümünün yapılacağı ve sürekliliği olacak bu sistem, örgütün başarıya odaklanmasını, nitelikli, katılımcı üyelerin parti yönetim kademelerine gelebilmesini sağlayacaktır. Bu sistem başta eğitim, aidat ödeme, parti ekinliklerine katılım ve kıdem ölçütlerine dayalı olarak her üyenin başarımlarının kolayca kaydedilip, herkes tarafından izlenebileceği internet tabanlı bir üye izleme kütüğü oluşturularak gerçekleştirilir. Üyelerin başarımlarının ölçümlenmesine ilişkin kuralların yeni bir tüzük yaptırımıyla çerçevelenmesi ve ilgili yönetmelikle düzenlenmesi gerekecektir. Başarım ölçümlenmesi, puanlama esasına dayanır. Puanlama, aday olunacak göreve göre belirlenmelidir. Buradaki sayısal ve oransal ölçütlerin yıl bazında hesaplanması önerilmektedir. Hesaplama yöntemi Parti Meclisi’nin alacağı karar doğrultusunda bir yönetmelik ile ayrıca detaylandırılmalıdır. 3-SİYASETİN FİNANSMANI Üyelik aidatının banka aracılığıyla ve düzenli ödeme talimatıyla üye tarafından ödenmesi takip sisteminin verimini ve ödemelerdeki saydamlığı sağlayacaktır. Bu konuda çalışılacak bankalar belirlendikten sonra, üyelere yapılacak duyuru ile bu talimatı internet bankacılığı/ mobil şube bankacılığı veya şubeden verebilecekleri belirtilir.Ayrıca ödeme sıklığını parti üyeleri istedikleri zaman verebilecekleri talimatla değiştirebilirler. Üye aidatlarının,Partinin tüm gelirleri içerisindeki oranı arttırılmalıdır. Aidatlardan ilçe Örgütüne ayrılan pay düzenli ödenerek, İlçe örgütünün aidatların ödenmesi konusundaki izleme görevi ve desteği arttırılmalıdır. Genel ve Yerel Seçim adaylarının harcamaları denetlenmelidir. 4-PARTİ HAKEMLİĞİ Hem üyenin, hem de seçmenin yaşadığı olumsuzluklara veya memnuniyete ilişkin bildirimde bulunabileceği ve bunlara dönük yanıt alabileceği, “Memnuniyet ve Şikâyet Geri Bildirim Sistemi” kurulmalıdır. Adalet ve hakkaniyet duygusunun sarsıldığı durumlarda yaşanan sorunların, tarafları tatmin edecek biçimde aşılabilmesi için bir Parti Hakemliği Kurulu önerilmektedir. İSTEMLER  Etkin üye tanımlanmalıdır. Seçme ve seçilme hakkı ancak etkin üyenin olmalıdır.  Mahalle delege seçimleri, çarşaf liste usulü ile yapılmalıdır. Bu olmaz ise,blok listelere dönük nispi temsil usulüyle yapılmalıdır. İlçe ve İl Kongreleri’nde aynı yaklaşım uygulanmalıdır. Aksi halde; partimizde seçimler sonrasında onarılaması güç kamplaşmalar doğmaktadır.  Partimiz, parti içi (delegelerle) temsili demokrasi yerine, doğrudan tüm etkin üyelerle sağlanacak doğrudan demokrasiye geçmelidir. Günümüz iletişim teknikleri buna olanak vermektedir.  Parti hesapları, bağımsız denetleme kuruluşlarınca denetlenmelidir.  Mahalle parti temsilcisi, atama ile değil, seçimle göreve gelmelidir.  Kontenjan adaylığı sadece bir kez mümkün olmalıdır.  Tüm seçimlere katılım oranı arttırılmalıdır. Seçimlerde nitelikli çoğunluk aranmalıdır. Yarın:   1.Bölümü okumak için tıklayınız  
CHP Genel Merkez gönderdiği bir mail ile yeni tüzük için üyelerinden 3 ay içinde görüş ve öneri istiyor. 2015 yılında yapılan bir Çalıştay ile çok detaylı bir rapor hazırlandığını unutmuş görünüyorlar...
2015 yılında yapılan bir çalıştay ile CHP içinde yeniden yapılanma ile ilgili tespitler tüm detaylarıyla bir rapor halinde sunulmuş, maalesef bu rapor sümen altı edilmiş ve anlaşılan o ki unutulmuş(!)

Ve geldiğimiz noktada parti yönetiminin bu lakayıt ve umursamaz tutumunun bedelini ülke olarak çok ağır ödüyoruz…

Prof.Dr. Tolga Yarman’ın yanıtını sizlerle paylaşmak istiyoruz:

Hemen herseyi buz üzerine yazdığımız, düzgün arşiv tutma alışkanlığını bir türlü geliştiremediğimiz için... Dün yaptığımızı bugün unutup, yarın, aynı bir misyonla kollarımızı sıvamak gibi, bir davranıştan kurtaramıyoruz, bir türlü, kendimizi...
 
Tam sekiz yıl önce, üç gruptan oluşan oldukça geniş bir heyet, oysa, söz konusu çalışmayı, Sevgili Murat Karayalçın'ın İstanbul İl Başkanlığı döneminde, tam bir yıl ve dolu dolu çalışarak, gerçekleştirmişti.
Dün ilk bölümünü yayımladığımız çalışmanın bu gün 2. bölümünü yayımlıyoruz. 

 

ÖZET
ÖNERİLER 
1-ÖRGÜTLENME
Burada üç farklı özellikte örgütlenme dikkate alınmaktadır.
a) İdari birimlere göre örgütlenme
Dikey örgütlenme olarak tanımlanan bu örgütlenme; Genel Merkez, PM, MYK, İl, İlçeve Mahalle Birimlerinde örgütlenme modelidir.
b) Toplum kesimlerine ve mekâna göre örgütlenme Yatay (meclis tipi) örgütlenme olarak tanımlayabileceğimiz bu model İl ölçeğinde, farklıtoplum katmanları için oluşturulmalıdır.
Bu çerçevede; Emekliler, Esnaf, Kobiler, işçiler, sanatçılar, engelliler gibi topluluklardan oluşacak meclisler ile özellikle İstanbul için üç ayrı Seçim Bölgesi zemininde oluşturulacak meclisler, sorunların, beklentilerin yakından ve hızlıca takip edilmesini sağlayacaktır.

c) Proje veya sorun odaklı örgütlenme

Bu örgütlenme modelinde il yönetimine bağlı temsilcilikler oluşturulur. Örneğin; Fikirtepe, Okmeydanı Kentsel Dönüşüm Projesi gibi sorunlara odaklı, temsilcilikler üzerinden yerinde bilgilendirme sağlanabilecektir. Kooperatifler gibi yapılar, bu örgütlenme modeliyle desteklenmelidir.
Partili olsun veya olmasın,çevre ve mekân duyarlılığı için insanlar kolayca bir araya gelebilmektedirler. Geleceğimize sahip çıkabilecek istekte olan yurttaşların, temsilcilikler üzerinden örgütlenebileceği bir yapı oluşturulması onların partimize yakınlaşmasını sağlayacaktır.
2-BAŞARIM ÖLÇÜTLERİ
Örgüt içerisinde üye performanslarının objektif bir biçimde izlenebilmesini sağlayan bir yazılım sistemi kurulmalıdır.
Belirlenen ölçütlere göre her üyenin başarım ölçümünün yapılacağı ve sürekliliği olacak bu sistem, örgütün başarıya odaklanmasını, nitelikli, katılımcı üyelerin parti yönetim kademelerine gelebilmesini sağlayacaktır.
Bu sistem başta eğitim, aidat ödeme, parti ekinliklerine katılım ve kıdem ölçütlerine dayalı olarak her üyenin başarımlarının kolayca kaydedilip, herkes tarafından izlenebileceği internet tabanlı bir üye izleme kütüğü oluşturularak gerçekleştirilir.

Üyelerin başarımlarının ölçümlenmesine ilişkin kuralların yeni bir tüzük yaptırımıyla çerçevelenmesi ve ilgili yönetmelikle düzenlenmesi gerekecektir.
Başarım ölçümlenmesi, puanlama esasına dayanır. Puanlama, aday olunacak göreve göre belirlenmelidir.
Buradaki sayısal ve oransal ölçütlerin yıl bazında hesaplanması önerilmektedir.
Hesaplama yöntemi Parti Meclisi’nin alacağı karar doğrultusunda bir yönetmelik ile ayrıca detaylandırılmalıdır.

3-SİYASETİN FİNANSMANI
Üyelik aidatının banka aracılığıyla ve düzenli ödeme talimatıyla üye tarafından ödenmesi takip sisteminin verimini ve ödemelerdeki saydamlığı sağlayacaktır. Bu konuda çalışılacak bankalar belirlendikten sonra, üyelere yapılacak duyuru ile bu talimatı internet bankacılığı/ mobil şube bankacılığı veya şubeden verebilecekleri belirtilir.Ayrıca ödeme sıklığını parti üyeleri istedikleri zaman verebilecekleri talimatla değiştirebilirler.
Üye aidatlarının,Partinin tüm gelirleri içerisindeki oranı arttırılmalıdır.
Aidatlardan ilçe Örgütüne ayrılan pay düzenli ödenerek, İlçe örgütünün aidatların ödenmesi konusundaki izleme görevi ve desteği arttırılmalıdır.
Genel ve Yerel Seçim adaylarının harcamaları denetlenmelidir.
4-PARTİ HAKEMLİĞİ
Hem üyenin, hem de seçmenin yaşadığı olumsuzluklara veya memnuniyete ilişkin bildirimde bulunabileceği ve bunlara dönük yanıt alabileceği, “Memnuniyet ve Şikâyet Geri Bildirim Sistemi” kurulmalıdır.
Adalet ve hakkaniyet duygusunun sarsıldığı durumlarda yaşanan sorunların, tarafları tatmin edecek biçimde aşılabilmesi için bir Parti Hakemliği Kurulu önerilmektedir.

İSTEMLER

 Etkin üye tanımlanmalıdır. Seçme ve seçilme hakkı ancak etkin üyenin olmalıdır.
 Mahalle delege seçimleri, çarşaf liste usulü ile yapılmalıdır. Bu olmaz ise,blok listelere dönük nispi temsil usulüyle yapılmalıdır. İlçe ve İl Kongreleri’nde aynı yaklaşım uygulanmalıdır. Aksi halde; partimizde seçimler sonrasında onarılaması güç kamplaşmalar doğmaktadır.
 Partimiz, parti içi (delegelerle) temsili demokrasi yerine, doğrudan tüm etkin üyelerle sağlanacak doğrudan demokrasiye geçmelidir. Günümüz iletişim teknikleri buna olanak vermektedir.
 Parti hesapları, bağımsız denetleme kuruluşlarınca denetlenmelidir.
 Mahalle parti temsilcisi, atama ile değil, seçimle göreve gelmelidir.
 Kontenjan adaylığı sadece bir kez mümkün olmalıdır.
 Tüm seçimlere katılım oranı arttırılmalıdır. Seçimlerde nitelikli çoğunluk aranmalıdır.













Yarın:

 
1.Bölümü okumak için tıklayınız

 
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.