Mehmet Ural
Köşe Yazarı
Mehmet Ural
 

Alışveriş Tuzakları

Alışveriş yaparken bu tuzaklardan birine hiç düşmemiş veya düşmeyecek olan yoktur. Mağazalar satın alma kararlarınızı etkilemek için çok başarılı oldukları psikolojiyi nasıl kullanır? Sadece ihtiyacınız olanı, ihtiyacınız olduğunda aldığınızı düşünebilirsiniz. Ancak ister yiyecek, ister giysi ya da alet satın alıyor olun, perakendeciler kararlarınızı etkilemek için psikolojik iknanın gücünü kullanıyor ve fazladan kart limitinizi veya ayırdığınız paranızı yeni alışverişe ayırmanıza yardımcı oluyor. Geriye dönüp düşünürseniz, bahse girerim bir markete girdiğinizi hatırlarsınız ve dükkanın düzeninin değiştiğini görürsünüz. Belki de tuvalet kağıdı beklediğiniz yerde değildir ya da tatlı domates ketçapını bulmakta zorlandınız. Mağazalar neden her şeyi yerinden oynatmayı sever? Eh, aslında basit bir cevap. Bir mağazadaki ögelerin yerini değiştirmek, biz müşterilerin ihtiyaç duyduğumuz veya istediğimiz ürünleri ararken farklı ögelere maruz kalmamız anlamına gelir. Dükkanda daha fazla zaman geçirirken sepetlerimize ek ögeler eklediğimiz için bu taktik genellikle plansız harcamaları önemli ölçüde artırabilir. Dürtüyle satın alma Aslında araştırmalar, tüm bakkaliye ürünlerinin %50'sinin düşünmeden satıldığını ve alışveriş yapanların %87'sinden fazlasının anlık alışveriş yaptığını gösteriyor. Bunu şu şekilde örnekleyelim. Günlük ihtiyaçların karşılanması için günlük market ziyareti. Karmaşık ve uyarılma ihtiyacı ve öz kontrol eksikliği gibi birçok faktörden etkilense de, örneğin “bir alana bir bedava” teklifleri, indirimler ve mağaza içi tanıtım teşhirleri gibi harici alışveriş ipuçlarının olduğu hepimiz tarafından bilinmektedir. Buna satışta kilit kilit bir rol oynamak diyebiliriz. Cazip bir teklif, geçici bir zevk telaşına yol açabilir ve bu, mantıklı bir satın alma kararı vermeyi zorlaştırır. Ögeyi burada ve şimdi satın alırsak, algılanan “tasarruf” değerine yenik düşeriz. Hatta ta da bu nedenle, gerçekten ihtiyacımız olup olmadığı gibi diğer hususları görmezden geliriz. İki durum söz konusudur. 1-Zaten sonra lazım olacak, şimdiden birini bedavaya almış olayım. 2-Anında tatmin olma ihtiyacını görmezden gelmek zor olabilir. Paketleme, perakendecilerin anlık satın almayı tetiklemek için kullandığı başka bir tekniktir . Muhtemelen oldukça sık görmüşsünüzdür. Tamamlayıcı ürünler, genellikle önemli bir indirim sağlayan tek bir fiyatla tek bir ürün olarak paketlenir. Örneğin oyun konsolları genellikle iki veya üç oyunla birlikte satılır ve marketlerde "yemek fırsatı" paketleri ve hatta çok çeşitli paket tekliflerine ayrılmış web sayfaları bulunur. EN bilindik olanlardan birisi; Ketçap ve Mayonez ikilisi genelde ya tek pakette veya yan yanadır. Aslında birisi halen evde mevcuttur. Deterjan ve yanında ek veya küçük paket olarak ekli olanlar (yumuşatıcı, parlatıcı, koruyucu v.b. gibi) Alışveriş dost da düşman da olabilir Bu stratejiler perakendecilerin karlarını artırmaya yardımcı olurken, müşterilerinin sorunlarına da katkıda bulunabilir. Anlık satın alma, şüphesiz bir tüketicinin zihinsel sağlığını etkileyebilir. Utanç ve suçluluk duygularını artırır, bu da kaygı, stres ve depresyona yol açabilir. Bu dürtüsel satın alma, aslında alamamış olma korkusunu yenmenizi teşvik edicidir. Dürtüsel satın alma aşırı satın almaya yol açtığında, özellikle de insanlar sahip olmadıkları parayı harcıyorsa, potansiyel olarak daha da ciddidir. Bu dürtüsel satın alma konusuna uygun ürünler genelde kasa yakınlarında veya tercihi yüksek kalabalık reyonlarda karşımıza çıkar. En çok ta kasaya ilerlerken. Bir de Kadın müşterilerin en uğrak yeri parfümeri bölümünde. Neden kadın müşteri dediğimi şu şekilde bir ŞAMPUAN örneği ile izah edeyim. Bir erkek şampuan ihtiyacı için üzerinde ŞAMPUAN yazan herhangi bir ürünü alma eğilimindedir, nadiren de ürünün markasına bakar. Aslında şampuan yazıyor olması yeterlidir fakat markası evdeki Kadının ala ala bu markayı mı aldın dememesi için önemlidir. Fakat kadınlar için durum çok bilinmeyenli denklem gibidir. Kendi saç yapılarının biyokimyasal analizini yapmış uzmanlar misali kırbir farklı özellikten dokuz tanesine sahip olanı okur inceler ve bulurlar. Çünkü onarın saçları (İnce tel, kırık, boyanmış, sık yıkanan, az güneş gören, fön hasarlı, krem gerektiren, dolgun olmayan veya görünmesi gereken, ya ben neden yazıyorum ki bunları. Bildiğim kadarıyla 75 ten fazla özellik içeriği olan şampuan saymıştım bir zamanlar alışveriş sıkıntısında beklerken. ? ) Ama bazı pozitifler faydaları da vardır bu durumun. ZEVK Zevk, beklediğimizde beynimize salındığı için çevrimiçi (internet) alışverişin dopamin artışı sağladığı bulundu. Bu nedenle, satın aldığımız ürünlerin gelmesini beklerken, mağazadan bir ürün satın aldığımızdan daha fazla heyecan duyma eğilimindeyiz. Bu zevkli duygu iyi yönetilirse, bundan zarar gelmez. Ama ne yazık ki, her zaman orada bitmiyor. Bu anlık zevk duygusu bazen bir alışveriş bağımlılığının başlamasına neden olabilir. Bu, bir tüketici sürekli olarak iyi hissettiren "dopamin vuruşunu" deneyimlemek istediğinde olabilir, bu yüzden kontrolden çıkana kadar daha fazla ürün satın alma modeline girerler. Madalyonun diğer tarafında ise alışveriş, bir kişinin kontrol duygusunu geri kazanmaya yardımcı olabilir. Mutsuz veya endişeli hissettiğimizde, Hayatımızda bazı durumların kontrolümüz dışında olduğunu düşünmeye meyilliyiz. Ancak alışveriş, hangi mağazaya gideceğimiz veya bir ürünü beğenip beğenmediğimiz gibi seçimler yapmamıza izin verdiği için, kişisel kontrol hissini geri getirebilir ve sıkıntıyı azaltabilir. Bu yüzden birçok kişinin düşündüğünden daha anlamlı bir aktivite olabilir. İşte bu da müşterilerin alışveriş tuzaklarına yakalanması için kullanılan temel taktik belirleyicilerinden biridir. SİZ KARAR VERİYORSUNUZ bilinciyle alışveriş yapıyorsunuz. Sizin adınıza ne alacağınız haricinde alacaklarınıza da karar verildiğini fark etmeden hem de. Perakendeciler de bize yardımcı olabilir Perakendeciler yaptığımız alışveriş miktarını azaltmaya pek hevesli olmasalar da, isterlerse satın alma kararlarımızı daha olumlu bir şekilde etkilemeye yardımcı olabilirler. Gerçi bu konuda henüz pek bir ilerleme yoktur fakat bazı marketlerde ucuz veya doğru yönlendirme için çalışan görevliler var, bu da yavaş yavaş yaygınlaşıyor. İşte bu görevliler mağaza içinde daha az zaman geçirmek ve doğrudan ürüne ulaşıp ilgisiz raflardan dikkatsiz geçmemize yardımcı oluyorlar. Henüz bizde yok fakat yine de olması gereken bir durumun örneğini verelim. Bu da kanunla sınırlama durumudur. Dünyanın birçok ülkesinde obezite ile mücadele için acil bir ihtiyaç ve önlem uygulamaları vardır. Bu nedenle Birleşik Krallık hükümeti, Ekim 2022'den itibaren önde gelen mağaza yerlerinde yüksek oranda serbest şeker, tuz ve doymuş yağ içeren sağlıksız gıdaların tanıtımını kısıtlamaya karar verdi. Bu uygulama onlara yardımcı olabilecek bir strateji. Çekici ikramları kasalardan kaldırmak, satın alınan şekerli gıdaların miktarını, bazı durumlarda %76'ya kadar azaltmaya yardımcı olabilir . Sonuçta, istemediğimiz veya ihtiyaç duymadığımız mallara direnmenin ve sağlıklı kararlar vermenin anahtarı bizdedir. Alışveriş yaparken ne yaptığımızın bilincinde olmamıza yardımcı olur. İyi bir kişisel strateji, daha az göz atmaya çalışmak ve bunun yerine bir alışveriş listesi kullanmaktır ve yalnızca içinde ne varsa satın almaya çalışmaktır. Ama kendine karşı nazik olun, çünkü bunu söylemek yapmaktan daha kolay olabilir. Bu onuda size ilginç ve gerçekten yapıcı bir tavsiyede bulunayım. Bunu ancak şu şekilde başarabilirsiniz. Elimizdeki liste ile alışverişe girdik. Alış veriş esnasında reyonlarda gördüğümüz herhangi bir ürünün listede olmadığını fakat ürünün gerçekten lazım olduğunu fark ettik. Bakın böyle bir durumda o ürün alınabilir fakat bu alışkanlık alınmaması gereken ürünler için de aynı duyguya yöneltir. tavsiyem şudur. Sadece listede olanları alın. Alış veriş bitince kasaya gidip çıkın. İşte sonrasında tekrar o ürünü almak için (lazım dı ya işte onun için) tekrar mağazaya girin. Şimdi bu tavsiye size zor veya saçma gelmiş olabilir. Fakat elinde liste ile eşinizi veya bir arkadaşınızı yollamış olsaydınız alı veriş için o liste tam olarak gelecek ve eksik dediğiniz ürün hakkında bir sorun olmayacaktı. Şimdi bu size saçma veya mantıksız gelen tavsiyeyi biraz yumuşatalım. Yine listede olanlar alındı ve lazım olan ürün karşımıza çıktı, yine hemen almıyoruz. Kasa çıkışı yapmadan kasaya geldikten sonra sadece o ürünü almak için tekrar geri dönüyoruz. Bu sayede market reyonları içinde alış veriş ihtiyaçlarına odaklı hareket etmeye alıştırıyoruz kendimizi. Bu bize ne kazandırıyor biliyor musunuz. İleride özellikle listemiz olmadan alış veriş gezisi yapılırken işe yarar. Reyonlar arasında dolaşırken alınabilecek neler var diye bakınıp dolaşmak yerine, alınması gerçekte gerekenleri görmek ve cazip tekliflerden etkilenmeden gezinmeye adapte oluyoruz. Bir başka önemli tavsiyemiz ise giriş çıkış kapıları farklı olan marketlerde, doğrudan kasaya yönelip kasaya en yakın reyonlardan alıverişe başlamaktır. Bu şekilde bir yöntem size kasadan uzaklaştıkça dolan arabanın içindeki fazlalıkların gözünüze batmasına neden olur. (Tersi durumda girişten başlanırsa reyonların yanından geçerken reyonda olup arabanızda olmayan eksikler gözünüze batar ve arabanızı tıka basa doldurursunuz.) İşte bu tersten alış veriş tekrar kasaya yöneldiğinizde size aldığınız ve gözünüze batan ürünleri tekrar reyonlardaki yerine koymanıza yönelik bir psikoloji var edecektir. Çünkü göze batan ve gereksiz bir ürünle dolaşıyorsunuz. Hele ki bunu bir kaç kez yapıp bazı ürünleri yerine geri koyarsanız, bu alışkanlık ve tecrübe sayesinde ileride bütün gün mağaza içinde gezseniz bile gereksiz tek bir ürün bile almamaya başladığınızı da fark edeceksiniz. Çünkü size yönelik psikloljik tuzaklar belli bir rutin içinde hareket eden çoğunluk için uyarlanmıştır. Siz bu gruba dahil olmayan bir düşünce yapısına sahipsiniz. Mehmet Ural #ferrocan #bft #KültürveMerak #AlışVeriş Paylaşıma açık ve Zotero Kayıt Linki https://www.facebook.com/groups/kulturvemerak/permalink/5228560657259400/ ]]>
Ekleme Tarihi: 13 Nisan 2022 - Çarşamba
Mehmet Ural

Alışveriş Tuzakları

Alışveriş yaparken bu tuzaklardan birine hiç düşmemiş veya düşmeyecek olan yoktur.

Mağazalar satın alma kararlarınızı etkilemek için çok başarılı oldukları psikolojiyi nasıl kullanır?

Sadece ihtiyacınız olanı, ihtiyacınız olduğunda aldığınızı düşünebilirsiniz. Ancak ister yiyecek, ister giysi ya da alet satın alıyor olun, perakendeciler kararlarınızı etkilemek için psikolojik iknanın gücünü kullanıyor ve fazladan kart limitinizi veya ayırdığınız paranızı yeni alışverişe ayırmanıza yardımcı oluyor.

Geriye dönüp düşünürseniz, bahse girerim bir markete girdiğinizi hatırlarsınız ve dükkanın düzeninin değiştiğini görürsünüz. Belki de tuvalet kağıdı beklediğiniz yerde değildir ya da tatlı domates ketçapını bulmakta zorlandınız.

Mağazalar neden her şeyi yerinden oynatmayı sever?

Eh, aslında basit bir cevap. Bir mağazadaki ögelerin yerini değiştirmek, biz müşterilerin ihtiyaç duyduğumuz veya istediğimiz ürünleri ararken farklı ögelere maruz kalmamız anlamına gelir. Dükkanda daha fazla zaman geçirirken sepetlerimize ek ögeler eklediğimiz için bu taktik genellikle plansız harcamaları önemli ölçüde artırabilir.

Dürtüyle satın alma

Aslında araştırmalar, tüm bakkaliye ürünlerinin %50'sinin düşünmeden satıldığını ve alışveriş yapanların %87'sinden fazlasının anlık alışveriş yaptığını gösteriyor.

Bunu şu şekilde örnekleyelim. Günlük ihtiyaçların karşılanması için günlük market ziyareti.

Karmaşık ve uyarılma ihtiyacı ve öz kontrol eksikliği gibi birçok faktörden etkilense de, örneğin “bir alana bir bedava” teklifleri, indirimler ve mağaza içi tanıtım teşhirleri gibi harici alışveriş ipuçlarının olduğu hepimiz tarafından bilinmektedir. Buna satışta kilit kilit bir rol oynamak diyebiliriz.

Cazip bir teklif, geçici bir zevk telaşına yol açabilir ve bu, mantıklı bir satın alma kararı vermeyi zorlaştırır. Ögeyi burada ve şimdi satın alırsak, algılanan “tasarruf” değerine yenik düşeriz. Hatta ta da bu nedenle, gerçekten ihtiyacımız olup olmadığı gibi diğer hususları görmezden geliriz. İki durum söz konusudur.

1-Zaten sonra lazım olacak, şimdiden birini bedavaya almış olayım.

2-Anında tatmin olma ihtiyacını görmezden gelmek zor olabilir.

Paketleme, perakendecilerin anlık satın almayı tetiklemek için kullandığı başka bir tekniktir .

Muhtemelen oldukça sık görmüşsünüzdür. Tamamlayıcı ürünler, genellikle önemli bir indirim sağlayan tek bir fiyatla tek bir ürün olarak paketlenir. Örneğin oyun konsolları genellikle iki veya üç oyunla birlikte satılır ve marketlerde "yemek fırsatı" paketleri ve hatta çok çeşitli paket tekliflerine ayrılmış web sayfaları bulunur. EN bilindik olanlardan birisi; Ketçap ve Mayonez ikilisi genelde ya tek pakette veya yan yanadır. Aslında birisi halen evde mevcuttur.

Deterjan ve yanında ek veya küçük paket olarak ekli olanlar (yumuşatıcı, parlatıcı, koruyucu v.b. gibi)

Alışveriş dost da düşman da olabilir

Bu stratejiler perakendecilerin karlarını artırmaya yardımcı olurken, müşterilerinin sorunlarına da katkıda bulunabilir.

Anlık satın alma, şüphesiz bir tüketicinin zihinsel sağlığını etkileyebilir. Utanç ve suçluluk duygularını artırır, bu da kaygı, stres ve depresyona yol açabilir. Bu dürtüsel satın alma, aslında alamamış olma korkusunu yenmenizi teşvik edicidir.

Dürtüsel satın alma aşırı satın almaya yol açtığında, özellikle de insanlar sahip olmadıkları parayı harcıyorsa, potansiyel olarak daha da ciddidir.

Bu dürtüsel satın alma konusuna uygun ürünler genelde kasa yakınlarında veya tercihi yüksek kalabalık reyonlarda karşımıza çıkar. En çok ta kasaya ilerlerken. Bir de Kadın müşterilerin en uğrak yeri parfümeri bölümünde. Neden kadın müşteri dediğimi şu şekilde bir ŞAMPUAN örneği ile izah edeyim. Bir erkek şampuan ihtiyacı için üzerinde ŞAMPUAN yazan herhangi bir ürünü alma eğilimindedir, nadiren de ürünün markasına bakar. Aslında şampuan yazıyor olması yeterlidir fakat markası evdeki Kadının ala ala bu markayı mı aldın dememesi için önemlidir. Fakat kadınlar için durum çok bilinmeyenli denklem gibidir. Kendi saç yapılarının biyokimyasal analizini yapmış uzmanlar misali kırbir farklı özellikten dokuz tanesine sahip olanı okur inceler ve bulurlar. Çünkü onarın saçları (İnce tel, kırık, boyanmış, sık yıkanan, az güneş gören, fön hasarlı, krem gerektiren, dolgun olmayan veya görünmesi gereken, ya ben neden yazıyorum ki bunları. Bildiğim kadarıyla 75 ten fazla özellik içeriği olan şampuan saymıştım bir zamanlar alışveriş sıkıntısında beklerken. ? )

Ama bazı pozitifler faydaları da vardır bu durumun. ZEVK

Zevk, beklediğimizde beynimize salındığı için çevrimiçi (internet) alışverişin dopamin artışı sağladığı bulundu. Bu nedenle, satın aldığımız ürünlerin gelmesini beklerken, mağazadan bir ürün satın aldığımızdan daha fazla heyecan duyma eğilimindeyiz.

Bu zevkli duygu iyi yönetilirse, bundan zarar gelmez. Ama ne yazık ki, her zaman orada bitmiyor. Bu anlık zevk duygusu bazen bir alışveriş bağımlılığının başlamasına neden olabilir. Bu, bir tüketici sürekli olarak iyi hissettiren "dopamin vuruşunu" deneyimlemek istediğinde olabilir, bu yüzden kontrolden çıkana kadar daha fazla ürün satın alma modeline girerler.

Madalyonun diğer tarafında ise alışveriş, bir kişinin kontrol duygusunu geri kazanmaya yardımcı olabilir.

Mutsuz veya endişeli hissettiğimizde, Hayatımızda bazı durumların kontrolümüz dışında olduğunu düşünmeye meyilliyiz. Ancak alışveriş, hangi mağazaya gideceğimiz veya bir ürünü beğenip beğenmediğimiz gibi seçimler yapmamıza izin verdiği için, kişisel kontrol hissini geri getirebilir ve sıkıntıyı azaltabilir. Bu yüzden birçok kişinin düşündüğünden daha anlamlı bir aktivite olabilir. İşte bu da müşterilerin alışveriş tuzaklarına yakalanması için kullanılan temel taktik belirleyicilerinden biridir. SİZ KARAR VERİYORSUNUZ bilinciyle alışveriş yapıyorsunuz. Sizin adınıza ne alacağınız haricinde alacaklarınıza da karar verildiğini fark etmeden hem de.

Perakendeciler de bize yardımcı olabilir

Perakendeciler yaptığımız alışveriş miktarını azaltmaya pek hevesli olmasalar da, isterlerse satın alma kararlarımızı daha olumlu bir şekilde etkilemeye yardımcı olabilirler. Gerçi bu konuda henüz pek bir ilerleme yoktur fakat bazı marketlerde ucuz veya doğru yönlendirme için çalışan görevliler var, bu da yavaş yavaş yaygınlaşıyor. İşte bu görevliler mağaza içinde daha az zaman geçirmek ve doğrudan ürüne ulaşıp ilgisiz raflardan dikkatsiz geçmemize yardımcı oluyorlar.

Henüz bizde yok fakat yine de olması gereken bir durumun örneğini verelim. Bu da kanunla sınırlama durumudur. Dünyanın birçok ülkesinde obezite ile mücadele için acil bir ihtiyaç ve önlem uygulamaları vardır. Bu nedenle Birleşik Krallık hükümeti, Ekim 2022'den itibaren önde gelen mağaza yerlerinde yüksek oranda serbest şeker, tuz ve doymuş yağ içeren sağlıksız gıdaların tanıtımını kısıtlamaya karar verdi.

Bu uygulama onlara yardımcı olabilecek bir strateji.

Çekici ikramları kasalardan kaldırmak, satın alınan şekerli gıdaların miktarını, bazı durumlarda %76'ya kadar azaltmaya yardımcı olabilir .

Sonuçta, istemediğimiz veya ihtiyaç duymadığımız mallara direnmenin ve sağlıklı kararlar vermenin anahtarı bizdedir. Alışveriş yaparken ne yaptığımızın bilincinde olmamıza yardımcı olur. İyi bir kişisel strateji, daha az göz atmaya çalışmak ve bunun yerine bir alışveriş listesi kullanmaktır ve yalnızca içinde ne varsa satın almaya çalışmaktır.

Ama kendine karşı nazik olun, çünkü bunu söylemek yapmaktan daha kolay olabilir.

Bu onuda size ilginç ve gerçekten yapıcı bir tavsiyede bulunayım.

Bunu ancak şu şekilde başarabilirsiniz. Elimizdeki liste ile alışverişe girdik. Alış veriş esnasında reyonlarda gördüğümüz herhangi bir ürünün listede olmadığını fakat ürünün gerçekten lazım olduğunu fark ettik. Bakın böyle bir durumda o ürün alınabilir fakat bu alışkanlık alınmaması gereken ürünler için de aynı duyguya yöneltir. tavsiyem şudur. Sadece listede olanları alın. Alış veriş bitince kasaya gidip çıkın. İşte sonrasında tekrar o ürünü almak için (lazım dı ya işte onun için) tekrar mağazaya girin. Şimdi bu tavsiye size zor veya saçma gelmiş olabilir. Fakat elinde liste ile eşinizi veya bir arkadaşınızı yollamış olsaydınız alı veriş için o liste tam olarak gelecek ve eksik dediğiniz ürün hakkında bir sorun olmayacaktı.

Şimdi bu size saçma veya mantıksız gelen tavsiyeyi biraz yumuşatalım. Yine listede olanlar alındı ve lazım olan ürün karşımıza çıktı, yine hemen almıyoruz. Kasa çıkışı yapmadan kasaya geldikten sonra sadece o ürünü almak için tekrar geri dönüyoruz. Bu sayede market reyonları içinde alış veriş ihtiyaçlarına odaklı hareket etmeye alıştırıyoruz kendimizi.

Bu bize ne kazandırıyor biliyor musunuz. İleride özellikle listemiz olmadan alış veriş gezisi yapılırken işe yarar. Reyonlar arasında dolaşırken alınabilecek neler var diye bakınıp dolaşmak yerine, alınması gerçekte gerekenleri görmek ve cazip tekliflerden etkilenmeden gezinmeye adapte oluyoruz.

Bir başka önemli tavsiyemiz ise giriş çıkış kapıları farklı olan marketlerde, doğrudan kasaya yönelip kasaya en yakın reyonlardan alıverişe başlamaktır. Bu şekilde bir yöntem size kasadan uzaklaştıkça dolan arabanın içindeki fazlalıkların gözünüze batmasına neden olur. (Tersi durumda girişten başlanırsa reyonların yanından geçerken reyonda olup arabanızda olmayan eksikler gözünüze batar ve arabanızı tıka basa doldurursunuz.) İşte bu tersten alış veriş tekrar kasaya yöneldiğinizde size aldığınız ve gözünüze batan ürünleri tekrar reyonlardaki yerine koymanıza yönelik bir psikoloji var edecektir. Çünkü göze batan ve gereksiz bir ürünle dolaşıyorsunuz. Hele ki bunu bir kaç kez yapıp bazı ürünleri yerine geri koyarsanız, bu alışkanlık ve tecrübe sayesinde ileride bütün gün mağaza içinde gezseniz bile gereksiz tek bir ürün bile almamaya başladığınızı da fark edeceksiniz. Çünkü size yönelik psikloljik tuzaklar belli bir rutin içinde hareket eden çoğunluk için uyarlanmıştır. Siz bu gruba dahil olmayan bir düşünce yapısına sahipsiniz.

Mehmet Ural #ferrocan #bft

#KültürveMerak #AlışVeriş

Paylaşıma açık ve Zotero Kayıt Linki

https://www.facebook.com/groups/kulturvemerak/permalink/5228560657259400/

]]>
Yazıya ifade bırak !

Diğer Yazıları

05
Temmuz
07
Mayıs
06
Mayıs
06
Nisan
01
Nisan
25
Mart
14
Mart
28
Şubat
26
Şubat
23
Şubat
18
Şubat
23
Ocak
17
Ocak
16
Ocak
07
Ocak
23
Aralık